به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه با مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی سند آمایش و سند توسعه شهرستان‌ها ملاک عمل است تا بتواند زمینه ساز تحول در این بخش باشد.

وی ادامه داد: در مورد شهرک پوشاک که زمینه اشتغال مناسبی دارد با وجود اینکه مصوبه هیات دولت است، جهاد کشاورزی نسبت به واگذاری زمین تعلل کرد که مقرر شد عملیات اجرایی این طرح تسریع و زمین واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در این استان عنوان کرد: استان تهران در کشت گلخانه‌ای پیشگام است و با توجه به ضرورت حرکت به سمت کشت محصولات کم آب‌بر ارتقای کشت گلخانه‌ای جهت صرفه جویی در مصرف آب ضرورت دارد.

عسگری با اشاره به دغدغه تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: در مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باید بهره‌وری از زمین به قدری افزایش یابد که حرکت به سمت تغییر کاربری کاهش پیدا کند؛ در این راستا بازدهی گلخانه ها ۶ ماه است و باید این قبیل فعالیت‌ها شناسایی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح های دانش بنیان کشاورزی در استان تهران باید تقویت شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آب و خاک کشور تحول بزرگی در حوزه کشاورزی و اشتغال ایجاد کرده اما اجرای چنین طرح‌هایی در استان تهران مورد غفلت قرار گرفته است و باید به شکل بهتری از آن بهره گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.