به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،  انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در آیین افتتاح این مدرسه در شهریار گفت: مساحت زمین این مدرسه ۲ هزار ۸۵۰ متر مربع است که با زیربنای یکهزار و ۴۶۰ متربع با پنج اتاق اداری  با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: از مجموع پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن توسط کمیساریای عالی پناهندگان تامین و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه این مدرسه به اتباع مقیم در شهرستان شهریار شهرک اسدآباد خدمات آموزشی ارائه می‌دهد،  گفت: ۲۲ مدرسه در شهریار در حال افتتاح یا در دست ساخت است.

محسنی بندپی همچنین اظهار داشت:‌ در تهران و شهرستان‌های استان عقب ماندگی در تمام زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، فضاهای فرهنگی و ورزشی و غیره وجود دارد همچنانکه میانگین سرانه دانش‌آموزی در استان تهران ۳۲ نفر در هر کلاس و میانگین کشوری ۲۴ نفر در هر کلاس است.

 محسنی بندپی با توجه به افزایش سالانه ۲۲۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران و عدم تناسب زیرساخت‌ها تأکید کرد: در راستای بهبود فضای آموزشی ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران به کمک دولت، همراهی شهرداران و از طریق تهاتر ایجاد می‌شود.

شهریار با ۷۴۴ هزار و ۲۱۰ نفر پرجمعیت ترین شهرستان ایران، در غرب استان تهران واقع شده است.

این شهرستان به نگین سبز غرب تهران یا عروس استان تهران مشهور است که در آن انواع میوه‌ها از جمله انگور،  هلو، زرد آلو،  آلبالو و گوجه سبز کشت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.