حسین نامداری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای مرتضی گرد با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در قسمت جنوبی بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹ تهران واقع شده و از روزهای پایانی سال گذشته به دنبال نهایی شدن طرح یکپارچه سازی خدمات شرکت های آب و فاضلاب، زیر پوشش خدمات رسانی آبفای منطقه ۶- شهرری قرار گرفته است.
وی افزود: از نخستین روزهای تحویل گیری روستاهای جنوب تهران، موضوع توسعه و بهینه سازی زیرساخت ها و تاسیسات آبی این روستاها در جهت ارتقای خدمات آب و فاضلاب به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته است.
معاون بهره برداری آبفای منطقه۶- شهرری خاطر نشان کرد: روستای مرتضی گرد با وجود قرار داشتن در محدوده شهر تهران، به دلیل کمبود امکانات و تاسیسات آب و فاضلاب از کمبود شدید آب رنج می برد و مشترکان آب این روستا به طور روزانه با مشکل قطعی آب رو به رو بودند از همین رو با انجام این عملیات اجرایی و وصل شدن به شبکه آب آشامیدنی شهر تهران بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شد.
وی با اشاره به اجرای این عملیات عمرانی توسط گروه امداد و بهره برداری ناحیه۳(خانی آباد) شرکت عنوان کرد: در این عملیات عمرانی و توسعه ایی با انجام حدود ۲۰۰ متر لوله گذاری به قطر ۱۵۰ میلی متر و سه راه گیری و اتصال به خط ۱۵۰ میلی متری میدان میوه و تره بار مرکزی تهران، روستای مرتضی گرد به شبکه آب تهران وصل شد و ضمن برطرف شدن بخش اعظم کسری منابع آب در دسترس، کیفیت آب آشامیدنی روستا نیز تا حد زیادی ارتقاء یافت.
نامداری ضمن قدردانی از مدیریت و پرسنل بهره برداری ناحیه ۳ گفت: با انجام این طرح توسعه و اتصال این روستا به شبکه سراسری آب تهران، موجبات رضایت مندی ساکنان این روستای کم برخوردار جنوب تهران تا حدود زیادی فراهم شد.
شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران- شهرری به ۲۵۰ هزار مشترک آب شهری در پنج منطقه (۱۵- ۱۶- ۱۷- ۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت، خاورشهر و ۶۷ روستا با بیش از ۲۶ هزار مشترک آب خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.