به گزارش خبرنگار مهر، حسین توکلی کجانی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری در سال ۹۹ اظهار داشت: امروز کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است اما این موضوع نبایستی موجب غفلت از دیگر مسائل مهم و ضروری شود و مبارزه با مواد مخدر یکی از موضوعات مهمی است که بایستی به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: در شهرستان ری با همراهی و همدلی تمامی دستگاه‌ها بخوبی زنجیره شیوع بیماری کرونا کنترل و مدیریت شده است و همچنین این بیماری موجب اختلال در روند اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات به شهروندان نشده است و موضوعات مهم از جمله مبارزه با مواد مخدر بویژه معتادین متجاهر درحال پیگیری است.

معاون استاندار تهران گفت: آسیب‌های مواد مخدر کمتر از بیماری کرونا نیست بطوریکه امروز مشاهده می‌کنیم مواد مخدر قشر جوان و نوجوان را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داده و موجب نابودی و مرگ می‌شود.

توکلی کجانی بیان داشت: آموزش مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است همانطور که در موضوع ویروس کرونا اقدامات آموزشی خوبی انجام شده است، لذا ارائه آموزش‌های لازم و آگاه سازی عمومی در خصوص آسیب‌های مواد مخدر بایستی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گیرد.

و فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان داشت: با توجه به وسعت ۲۲۰۰ کیلومتر مربع شهرستان ری و شاهراه ورودی پایتخت از جنوب کشور و همچنین افزایش ۱۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، یکی از اولویت‌های شهرستان در سال جاری تقویت و تجهیز زیرساخت‌های مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌ها و اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها، نهادها و ادارات تحقق پیدا می‌کند و در این راستا بازدید و نظارت بر وضعیت بهداشت مراکز ترک اعتیاد موضوعی مهم و حائز اهمیت است که بایستی توسط بخشداری‌ها، شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی شهرستان ری بصورت مستمر صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.