مهدی یوسفی جمارانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه شنبه اخیر همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و ناپایداری جوی ستاد مدیریت بحران فیروزکوه و تمام نیروهای خدماتی و امدادی برای پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار گرفت و بنا بر گزارش تداوم بارش ها تا یکشنبه این وضعیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کند بودن باران در سطح شهرستان موقتاً سیلابی در یک دره جاری شد که خسارتی برای تاسیسات به بار نیاورد.
ریزش کوه، حبله رود فیروزکوه
این مقام مسئول افزود: همچنین در منطقه حبله رود، کوه ریزش کرد که با ورود فوری راهداری و حمل و نقل جاده ای سنگ ها جمع آوری و مشکل مرتفع شد.

یوسفی جمارانی با اشاره به وضعیت سد نمرود بیان داشت: پیش از آغاز بارش ها سد تا حد امکان تخلیه شد و هم اکنون نیز ورودی سد با توجه به پیش بینی قبلی تحت کنترل عوامل منابع آب بوده و مشکلی وجود ندارد.
سد نمرود فیروزکوه
به گزارش ایرنا، سد نمرود بر روی رودخانه حبله رود در ۱۴۰ کیلومتری شرق تهران، ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه و دو کیلومتری پایین دست روستای سله بن قرار دارد.

فرماندار فیروزکوه ضمن اینکه از مسافران خواست تا از تردد غیرضروری به این شهرستان خودداری کنند گفت: شهروندان در صورت سفر به فیروزکوه با توجه به تداوم بارش ها، کاهش دما و احتمال مواجهه با حوادث احتمالی مثل انسداد جاده بویژه در ارتفاعاتی مانند گدوک، تجهیزات کامل خودرو و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه سد در شرایط فعلی پرخطر است و مسافران باید به بنرهای هشدار سیلاب توجه کرده و از این اقدام جداً خودداری کنند.

فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت در مرز استان تهران، مازندران و سمنان واقع شده است. در اکثر گزارش های سازمان هواشناسی از این شهرستان به عنوان سردترین نقطه استان تهران یاد می شود.

به گزارش ایرنا، سیلاب و سرمازدگی در بهار سال گذشته ۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان به محصولات کشاورزی و زیرساخت های این شهرستان خسارت وارد کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.