فریبرز کرمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل راهداری از جمعه شب در راهدارخانه ها و جاده های استان مستقر شده اند و اجازه ندادند هیچ راه اصلی و فرعی مسدود شود.

وی اظهار داشت: تلاش برای بازگشایی ۱۶۱ محور روستایی نیز از صبح امروز (شنبه) با استفاده از امکانات و تجهیزات مستقر در راهدارخانه ها آغاز شده و تلاش می‌کنیم همه راه های بسته شده را باز کنیم.

وی اضافه کرد: از آغاز فصل بارش عملیات راهداری زمستانی در قالب ۴۹ اکیپ راهداری و ۵۰۰ نفر راهدار و ۴۰۰ دستگاه ناوگان سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.

کرمی در ادامه با بیان اینکه ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار در استان به مردم خدمات ارایه می دهند، گفت: راهداری با وجود مشکلاتی از جمله کمبود ماشین آلات و تجهیزات از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات به مردم در سطح جاده‌ها دریغ نمی کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۳۷ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در کل راهدارخانه‌ها انبار شده است، گفت: در این مدت بیش از ۷۸۰ تن شن و نمک در راه‌های استان مصرف شده است.

کرمی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سطح جاده های استان لغزنده است از رانندگان خواست برای تردد به خصوص در گردنه ها حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی همچنین از مردم خواست از سفرهای غیرضروری در سطح استان خودداری کنند و در صورت تردد خودرو را کنترل و امکانات و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی تا پایان امروز (شنبه) گذر سامانه‌ای بارشی از جو منطقه، افزون بر کاهش دمای روزانه، سبب بارش باران، بارش برف در گردنه ها، جاده های کوهستانی، نواحی سردسیر و بتدریج در نواحی معتدل، گاهی اوقات همراه با وزش باد نسبتاً شدید با احتمال رعدوبرق بخصوص در منطقه اورامانات و نیمه شرقی  استان می‌شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: این شرایط باعث لغزندگی جاده ها و کولاک بخصوص در نواحی کوهستانی و گردنه ها، کاهش دید، اختلال در تردد و در برخی نقاط آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

براساس اعلام هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش محسوس دما به ویژه در اوایل روز و احتمالاً تشکیل مه در پاره ای نقاط، مهمترین پدیده های جوی قابل انتظار خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.