به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته، از روز گذشته شهرستان دماوند شاهد بارش باران شدید و برف در ارتفاعات بود که امروز نیز از صبح امروز نیز علاوه بر ارتفاعات در برخی نقاط شهر نیز شاهد بارش برف هستیم.

همچنین در محورهای مواصلاتی همچون هراز محدوده امامزاده هاشم(ع) شهر دماوند شاهد کولاک و یخبندان نیز هستیم که توصیه می شود رانندگان حتما از زنجیرچرخ برای تردد استفاده کنند.

به نقل از سازمان هواشناسی امروز دماوند شاهد بارش باران و در برخی ساعات رکبار و رعد و برق است و پیش بینی می شود این شرایط جوی تا سه روز آینده ادامه داشته باشد و شاهد کاهش دما خواهیم بود.

هم اکنون بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان دماوند امروز ۷+ و ۲+ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

طبق اطلاعیه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به باغداران و کشاورزان؛ با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما خواهشمند است اقدامات لازم درخصوص جلوگیری از سرمازدگی باغات را در دستور کار قرار دهند.

محلولپاشی درختان دانه دار سیب و گلابی و به در بهار با استفاده از قرص های اسید جیبرلیک، استفاده از ماشینهای مولد باد (ماشینهای بادی) در باغات با تاج متراکم، استفاده از آب پاشی یا سیستم آبیاری بارانی بالای درختی، گرم کردن باغ با استفاده از سوزاندن مواد نفتی و اتو پلار های باغی، آبیاری باغات و اجتناب از خاکورزی، استفاده از مالچ های گیاهی و پوششهای پلاستیکی شفاف روی خاک از جمله این اقدامات است.

همچنین در بخش مدیریت تغذیه باغات با استفاده از ترکیبات حاوی پتاسیم، روی و اسید آمینه حاوی مواد افزودنی آلی و بیولوژیکی حاوی ترکیبات ضد سرمازدگی همچنین استفاده ازباکتریهای تیو باسیلوس و سودو موناس در پاییز و بهار،  آبیاری غرقابی و جوی پشته ای درزمان بروز خطر سرمازدگی و یخبندان برای جلو گیری از خسارت، استفاده از دستگاه تولید مه درشرایط باد ملایم از خسارت سرمازدگی جلو گیری می کند و موتورهای مولد مه یا مه پاشها درخلاف جهت با فشار بالا قابلیت و کارآیالاتری دارند، ضروری است.

محورهای فرعی و اصلی شهرستان باز و تردد درجریان است

سروان اسماعیل براری رئیس پلیس‌راهور شهرستان دماوند نیز در خصوص شرایط محورهای فرعی و اصلی شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: هم اکنون محورهای اصلی و فرعی باز و تردد به راحتی در جریان است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص برخورد قانونی با بیش از ۳۰ خودروی متخلف طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان دماوند نیز افزود: همزمان با آغاز این طرح شاهد کاهش چشمگیر تردد خودروهای عبوری در منطقه بودیم و مردم فهیم شهرستان دماوند توجه ویژه‌ای به دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا داشته‌اند.

براری افزود: مجموعاً از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مطابق قانون با بیش از ۳۰ خودرو که رانندگان آنها توجهی به این طرح و تذکرات پلیس نداشتند، برخورد قانونی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پلیس‌راهور شهرستان دماوند همگام با دیگر نیروهای پلیس و دستگاه‌های اجرایی آماده خدمت‌رسانی به مردم در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.