به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شهرستان ملارد سجاد برنجی به همراه سید حسین حسینی نوری امام جمعه این شهرستان در جریان بازدید از سه کارگاه تولید ماسک و مرکز بسته بندی سبد کالا کمک به نیازمندان اعلام کرد: این شهرستان نسبت به میزان غربالگری در بین شهرستان ها و مراکز بهداشت غرب و شمال غرب تهران پیشتاز است

وی افزود: بانک اطلاعاتی هشت هزار نفر نیازمند شهرستان ملارد نیز تاکنون تهیه شده و شرکت ها، خیرین، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در حال تهیه اقلام هستند و قرارگاه امام رضا نسبت به توزیع بسته ها اقدام می کند.

سرپرست فرمانداری ملارد همچنین در خصوص برخورد با وانت های دستفروش گفت: در اجرای طرح جریمه خودروها٣٠ وانت دستفروش جریمه شدند.

برنجی ادامه داد: عمده دستفروشان غیربومی هستند و از شهرستان های اطراف و بدون رعایت مسائل بهداشتی کالاهای خود را به مردم عرضه می کنند.

وی در خصوص نظارت بر اصناف نیز گفت: اعزام اکیپ های نظارت بر تعطیلی اصناف با محوریت بازرسی فرمانداری اعزام شدند.  

برنجی تصریح کرد: تاکنون ١٠ مورد از اصناف متخلف پلمب و ۳۰ مورد تذکر گرفتند.

شهرستان ملارد براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ حدود ٣٢٠ هزار نفر جمعیت دارد و با وسعتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع در غرب استان تهران واقع شده است.

این شهرستان از شمال به استان البرز (بخش مرکزی و اشتهارد شهرستان کرج)، از  مشرق به شهرستان شهریار،  از جنوب به استان مرکزی (شهرستان زرند یه) و از مغرب به استان البرز(بخش اشتهارد) محدود می شود.

شهرستان ملارد قبلا یکی از بخش های شهرستان شهریار بود و در سال ۱۳۸۸ از بخش به شهرستان ارتقاء یافت و از شهرستان شهریار منتزع شد این شهرستان از دو بخش مرکزی و صفا دشت تشکیل شده است.

ساکنان شهرستان ملارد ترکیبی از اقوام مختلف ایرانی است ولی عمدتا اقوام ترک، لر، کرد، لک، کرمانج(کردهای شمال خراسان)، تات و گیلک و مازندرانی در آن ساکن هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ماه جاری براساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ٨٩ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٦٢ هزارو ٥٨٩ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ٨٧٢ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

دکتر جهانپور تاکید کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ٢٧ هزارو ٣٩ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی گفت: سه هزار و ٩٨٧ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر جهانپور افزود: تاکنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.