«احمد طهرانی» در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال  شیوع ویروس کرونا در خمین، ورود خودروهای غیر بومی و با پلاک غیر غیربومی از امروز  در ۲ جاده ارتباطی برون‌شهری و از هفته آینده در تمامی ورودی ها محدود می‌شود و در صورت شکستن این محدودیت  خودروهای غیربومی  از سوی نیروی انتظامی توقیف می‌شوند.
فرماندار خمین ادامه داد: خودروهای عبوری که از سایر شهرستان‌ها به سمت خمین در حال تردد هستند باید از جاده‌های فرعی و کنارگذرها استفاده کنند و حق ورود به داخل شهرستان را ندارند. 
طهرانی تصریح کرد : در صورتی که در پست‌های قرنطینه و در مبادی ورودی شهرستان مسافران مشکوک به ویروس کرونا مشاهده شوند این مسافران به مدت ۱۴ روز در محل‌های تعیین شده قرنطینه می‌شوند.
وی با اشاره به  درخواست‌های مردم خمین در خصوص انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان گفت:  ضدعفونی مناطق شهری و روستایی به‌طور مستمر از سوی شهرداری و دهیاری ها انجام می‌شود.
فرماندار خمین ادامه داد: علاوه بر محدودیت تردد خودروهای غیربومی به شهرستان، تعطیلی مراکز اسکان، هتل ها و مراکز اقامتی در دستور کار قرار گرفته و  نمازجمعه نیز با همراهی امام جمعه شهرستان برگزار نمی‌شود.

طهرانی اضافه کرد: بازدید مستمر از پست‌های قرنطینه خمین از سوی مسئولان شهرستان به‌منظور نظارت بر جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی در جلوگیری از شیوع کرونا انجام می‌شود.
وی افزود: در کنترل ویروس کرونا نقش اصلی و مهم بر عهده مردم است و تا شهروندان از ترددهای بی مورد در شهر خودداری نکنند هیچ اقدام دیگری تاثیرگذار نیست.
فرماندار خمین اظهار با ابراز تاسف از کم توجهی شهروندان به توصیه‌های مسئولان مبنی بر ماندن در منزل و حضور گسترده در خیابان ها و مراکز خرید گفت : از تمامی همشهریان تقاضا می‌شود مسئولان را در شکست کرونا ویروس یاری کنند تا زودتر سلامت، آرامش و امنیت به جامعه برگردد.
طهرانی خاطرنشان کرد: در صورت توجه اندک شهروندان به توصیه‌ها و ادامه روند حضور در خیابان‌ها، طرح محدویت تردد خودروها در سطح شهر اعمال می‌شود.
بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۱هزار و ۳۶۴ ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.
سه هزار و ۵۲۴ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند و ۵۱۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.