به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دراین آئین گفت:شهادت با ارزش ترین شکل تحول است که انسان با نثار جان خود آن را به دست می آورد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شهید با شهادت جان خود را از دست می دهد ولی به حیات بدون عدم می رسد و این بهترین هدیه از طرف خداوند است.
وی بیان کرد: شهید با نثار خون خود در راه اعتلای اسلام موجب ارتقای شخصیت خود، موجب اقتدار ملی و عزت دینی می شود و با افتخار آفرینی برای خانواده با این حرکت عمق و فرهنگ آفرینی می کند.
صفایی بوشهری تاکید کرد: شهید ستاره پرفروغ و بی غروب انقلاب و مملکت است و شهادت زیباترین،عقلانی ترین و پرسودترین شکل تحول انسانی در عرصه حیات دنیوی است.
مشاور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی درامور ایثارگران نیز گفت: در سال های دفاع مقدس 300 هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی شده است که از این شمار 400 شهید مربوط به وزارت بهداشت است .
سید محمد هادی موسوی افزود: از مجموع شهدای انقلاب و دفاع مقدس 18 هزار شهید ترور و 500 جانباز هستند.
وی بیان کرد: هم اینک 164 خانواده دارای چهار شهید، 186 خانواده شهید دارای سه شهید و 700 خانواده شهید دارای 2 شهید در کشور وجود دارد .
موسوی گفت: امنیت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهداست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وزارت بهداشت شهدای متعددی را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و برای گرامیداشت یاد آنها پنجمین کنگره امسال در این استان درحال برگزاری است.
سعید کشمیری هدف از برگزاری این کنگره را تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از خانواده شهدا معرفی کرد.
وی افزود: درپنجمین کنگره گرامیداشت شهدای وزارت بهداشت 57 خانواده شهید حضور دارند که از مقام آنان تقدیر می شود.
در این کنگره از کتاب کبوتران حریم سلامت و تمبر یادبود پنجمین کنگره گرامیداشت شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.