به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران که امروز (سه شنبه) میزبان «علیرضا زالی» رییس ستاد مبارزه با کرونا در تهران بودند، پس از شنیدن گزارش وی، نگرانی های خود را با او در میان گذاشتند.

«محمدسالاری»رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این جلسه خطاب به مسئولین وزارت بهداشت گفت: با محافظه کاری ها به جایگاه و محبوبیت کادر درمانی و وزرات بهداشت لطمه نزنید.
وی اظهار داشت: در شرایط بحرانی این روزها، کادر درمانی، نظام پزشکی و وزارت بهداشت بهترین عملکرد را داشته و جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند اما مسئولین وزارت بهداشت باید توجه داشته باشند که با محافظه کاری و ملاحظه کاری به این جایگاه لطمه وارد نکنند.

سالاری ادامه داد: متاسفانه این روزها مسئولین وزارت بهداشت دچار ملاحظه کاری شده اند و با مردم صریح صحبت نمی کنند.

عضو شورای تهران ادامه داد: در شرایط فعلی مردم باید واقعیت ها را بدانند حتی اگر به قیمت استعفا یا عزل شما(زالی رییس ستاد مبارزه با کرونا در تهران)، دکتر نمکی(وزیر بهداشت) و یا آقای جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت) باشد.  

سالاری تاکید کرد: دچار محافظه کاری نشوید و آنچه را لازم است، بگویید و برای مردم تبیین کنید که اگر این روند ادامه پیدا کند، کشور دچار چه بحرانی خواهند شد.  

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه محافظه کاری های امروز  قطعا در اذهان عمومی و تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد های استانی باید کمیته هایی را با حضور متخصصان و صاحبنظران تشکیل دهند و پیامدهای حاکی از کرونا را در ابعاد مختلف زندگی مردم بررسی و سناریوهای نحوه مواجهه با چالش ها را احصا، ابلاغ و به مردم اطلاع رسانی کنند اما متاسفانه هم رییس جمهور، هم وزیر بهداشت و هم شما چندان صریح و واضح با مردم صحبت نمی کنید و اکنون مجموعه ای از سوالات در اذهان عمومی وجود دارد که هیچکس به آن ها پاسخ نمی دهد.


ضرورت اعلام جزئیات فاصله‌گذاری هوشمند 

«محمود میرلوحی»عضو شورای شهر تهران هم تأکید کرد: در صورتی که جزئیات فاصله‌گذاری هوشمند اعلام نشود و به زودی آن را اجرایی نکنیم بی‌اثر خواهد شد.
وی گفت: همکاران ما در شهرداری دوشادوش کادر درمانی مشغول ارائه خدمات به مردم بودند ولی با همه اقدامات صورت گرفته در حال حاضر مواجهه جدی با کرونا در پایتخت وجود دارد.

میرلوحی افزود: ۳۱ هزار تخت بیمارستانی در تهران است و ۱۵۰ هزار نفر مشغول ارائه خدمات در حوزه شهری هستند ولی باید به این نکته توجه داشت که چه رویکردی لازم است تا بطور دقیق طی روزهای آینده انجام شود. 
عضو شورای تهران ادامه داد: برخی از دوستان می‌گویند باید مشابه ۱۵ روز نوروز اقدام کرد و برخی معتقدند فعالیت‌های ضروری باید مدیریت شده انجام شود و فاصله‌گذاری هوشمند انجام شود.

وی گفت: اگرجزییات فاصله‌گذاری هوشمند با تأخیر اعلام شود خود به خود بی‌اثر شده و جامعه همکاری نخواهد کرد لذا زودتر باید تعیین تکلیف در این زمینه صورت گیرد.  


کرونا در کمین سربازان

«حسن خلیل آبادی» عضو دیگر شورای شهر تهران هم بر ضرورت انجام اقدامات گسترده پیشگیری از کرونا در پادگان‌ها تاکید کرد.

وی گفت: نگران وضعیت سربازان در پادگان‌ها هستیم چرا که گفته می‌شود امکانات رفاهی و پیشگیرانه جهت مقابله با کرونا ندارند.  

خلیل آبادی ادامه داد: سربازان در گروه‌های ۲۰، ۳۰ نفره کنار یکدیگر هستند و لازم است نظارت‌های بیشتر انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مناطق جنوبی تهران از جمله شهرری در حال حاضر نسبت به سایر نقاط پایتخت با مشکلات بیشتری مواجه شده اند و با وجود مسائلی مانند اتباع خارجی و پسماند، اپیدمی حادتر است.

خلیل آبادی از فرمانده ستاد کرونای تهران خواست تا به ۲  بیمارستان فیروزآبادی و هفت‌تیر در شهرری توجه داشته باشند.

عضو شورا افزود: این دو بیمارستان قدیمی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها انجام شود.

وی عنوان کرد که از طریق فرمانداری و شهرداری اقداماتی در شهر ری انجام شده اما هنوز مشکلات در مراکز درمانی شهرری وجود دارد.  

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که از دغدغه‌های دیگر این منطقه از تهران این است که بخش بهداشت و بخش درمان نیز به دانشگاه واگذار شده و این مسأله ناهماهنگی در ارائه خدمات را به همراه داشته است.

خلیل آبادی درباره پاسخگویی شماره تلفن ۴۰۳۰ و مشاوره به بیماران مبتلا و یا ناقل به کرونا هم گفت: اخیرا تماسی با این شماره داشتم تا سؤالاتی مطرح کنم ولی پس از ۲۰ دقیقه پشت خط ماندن اپراتور تلفن را قطع کرد.

وی تأکید کرد که باید بررسی‌های لازم در این زمینه فعالیت این خط انجام شود.  

آیا سناریوی باز کردن فضا برای ابتلا از مصونیت اثرگذار است؟

 «زهرا صدراعظم نوری» رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم خطاب به فرمانده مبارزه با کرونا گفت: لطفا برای شهروندان توضیح دهید که آیا باز کردن فضا به کنترل این اپیدمی کمک می‌کند یا قرنطینه کامل؟

وی ادامه داد: سوال مشخص من این است که بهبود پیدا کردن تعدادی از پرستاران و پزشکان مبتلا به کووید ١٩ و ادامه فعالیت آنها بدون بروز مشکلات جسمی -روحی این سناریو را در ذهن متبادر می‌کند که بازتر شدن فضا و فراگیر شدن ابتلا نوعی مصونیت در افراد نسبت به این ویروس ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: لطفا توضیح دهید این سناریو چقدر جدی و اثرگذار است.

ویروس کرونا و مبارزه با آن این روزها کشور را دچار چالش جدی کرده است؛ این ویروس تا کنون ۶۰ هزار و پانصد نفر را مبتلا و سه هزار و ۷۳۹ تن را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.