به گزارش روز یکشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، میررضا شفیع پور اظهار داشت: از آغاز تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم برآن شد تا سرگروههای آموزشی متوسطه استانی با همکاری دبیران توانمند در مناطق، کلاس‌های درس را به صورت مجازی برگزار نمایند و فیلم آموزشی کلاس‌های درس خود را ضبط کنند تا از طریق تارنمای اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار تمام دبیران و دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار گیرد.   

وی خاطرنشان کرد:  فیلم‌های تدریس معلمان شهرستان‌های استان تهران -  بصورت فیلمبرداری با دوربین یا با استفاده از نرم‌افزارهای تولید محتوا- با هدف پیگیری آموزش در روزهای تعطیلی مدارس تدوین شده است.

معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: تا پایان هفته دوم فروردین ۹۹ علیرغم تعطیلی ادارات، آموزش تعطیل نبوده و اداره تکنولوژی گروههای آموزشی متوسطه با تأسی به این شعار، بیش از ۳۵۰ فیلم آموزشی بارگذاری کرده است که از این تعداد، ۵۰ فیلم در پایه هفتم، ۴۶ فیلم در پایه هشتم و ۵۷ فیلم در پایه نهم برای ۸ عنوان کتاب درسی دوره اول متوسطه تولید و بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مجموعا ۱۵۳فیلم آموزشی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مهیا و بارگذاری شده که به ترتیب ۶۰، ۷۰ و ۶۷ فیلم در ۶۶ عنوان کتاب درسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم اعم از دروس مشترک و دروس اختصاصی رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی بوده است.
شفیع پور افزود: با توجه به تعویق افتادن فعالیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) روند تولید فیلم‌های تدریس همچنان ادامه دارد و اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه با همکاری اداره فناوری اطلاعات در حال دریافت، بررسی و بارگذاری آثار ارسالی از سوی معلمان استان است.
مدرسه مجازی از طریق وبگاه اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و همچنین اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه استان قابل دسترسی است.
آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.