الهه حسن پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوه ویروس کرونا و حضور مردم منزل اظهارداشت: ماندن طولانی مدت در خانه موجب کم تحرکی افراد می شود، به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده برای انجام امور سپری می کنند.

وی ادامه داد: کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی، می تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: تداوم فعالیت جسمانی در طی دوران قرنطینه در خانه امری ضروری است تا سیستم ایمنی به درستی فعالیت کند و سلامتی انسان حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت حرکتی و ورزشی باعث ایجاد نشاط، کاهش استرس و تقویت سیسـتم ایمنی بدن می شود، عنوان کرد: ورزش بهترین ابزار برای گذراندن اوقات فراغت و مقابله باسـبک زندگی کم تحرک است.

حسن پور افزود: خانواده ها در منزل با بازی های حرکتی شاد و مفرح اوقات خود را سپری کنند و دانش آموزان از بودن در کنار خانواده لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه شکستن زنجیره انتقال انسانی با ماندن در خانه اصلی ترین عاملی است که وزارت بهداشت و پزشکان بر آن تاکید دارد، تاکید کرد: طبیعتا وقتی انسان در خانه می نشیند فعالیت‌های روزانه اش دچار تغییر می‌شود و ممکن است روی خلق و  خود و روحیه انسان اثر منفی بگذارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران  گفت: از همین رو برای اینکه این دوره پر فشار را از نظر روحی و روانی پشت سر بگذاریم و سلامتمان را حفظ کنیم باید سمت ورزشهایی که متناسب با محیط و فضاهایی است که در اختیار داریم، حرکت کنیم.

وی افزود: دانش آموزان از ورزش‌های هوازی با شدت پایین مانند راه رفتن تند یا دویدن نرم به شکلی که باعث آزار سایر افراد خانواده نشود استفاده کنند، حرکات کششی انجام دهند و سعی داشته باشند تا ضربان قلبشان با تکرار این حرکات افزایش پیدا کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: توصیه می کنم پدر خانواده یا فرد ورزشکاری که در خانواده حضور دارد، با ورزش های مفرح نشاط را برای سایر اعضای خانواده در قالب یک سناریو دنبال کنند و همراه اعضا خانواده به شکل گروهی نرمش‌های خیلی سبک و فعالیت‌های ورزشی انجام دهند چون ورزش کردن با همراهی اعضای خانواده علاوه بر ایجاد تحرک، نشاط و شادابی بسیار، از نظر روانی و عاطفی و تحکیم ارتباط بین والدین و فرزندان نیز بسیار موثر است.

حسن پور تاکید کرد: ورزش علاوه بر اینکه سلامت و ایمنی بدن را تقویت می کند، شادابی و نشاط را در محیط خانواده به وجود می آورد و تنشهای بین فردی که طبیعتا به دلیل در خانه ماندن ممکن است پیش بیاید را کاهش می دهد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت تا دهم ۱۰ فروردین ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده، ۲هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.