سرگرد «یونس کرمی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین دیگر کشور های جهان به طور طبیعی نگرانی های ذهنی و روانی مردم افزایش یافته  که این موضوع نیازمند توجه دقیق و مواجهه موثر با آن است.

وی ادامه داد: این نگرانی ها در طولانی مدت می تواند اثرات نامطلوبی بر افراد و نهایتا جامعه وارد کند.

سرگرد کرمی تصریح کرد: به منظور حفظ و ارتقای بهداشت روان، مردم باید سعی کنند ضمن عمل به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به لحاظ روحی و روانی خود را بیش ازحد درگیر این موضوع نکنند.

رییس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: یکی از مولفه های سلامت روان، قدرت سازگاری با رویدادهای مترقبه و غیرمترقبه زیستی، اجتماعی و روانی است پس باید مردم با حفظ آرامش خود این موضوع را در سطح فردی و خانوادگی مدیریت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اجتناب از رفتارهای وسواس گونه و انتخاب شیوه ای معقولانه و منطقی در همه ابعاد، گفت: درگیری ذهنی و فکری بیش از حد با این موضوع، باعث کاهش توان روانشناختی و به تبع آن ضعف سیستم ایمنی بدن و در نهایت افزایش احتمال ابتلا خواهد شد.

سرگرد کرمی، همچنین با بیان اینکه لازم است از فاجعه سازی و بیان مکرر نکات منفی و تنش زای این بیماری در جمع خانواده و دیگران خودداری کنیم، گفت: سعی کنیم از فرصت های پیش رو در راستای آرامش خود و خانواده بهره ببریم.

این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط موجود، منجر به افزایش اضطراب افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می شود، توصیه می شود این گروه از مردم، از متخصصان بهداشت روان کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان در دوره کودکی از تفکر انتزاعی و مفهومی کمتری برخوردار هستند و بیشتر موضوعات را عینی می نگرند، والدین تنها به نکاتی که می تواند زمینه های بهداشتی در ابعاد فیزیکی و روانی کمک کنند اشاره کنند.

سرگرد کرمی در پایان گفت: از آن جایی که بیماری های روان تنی، نوعی از بیماری های جسمی هستند که منشا روانی دارند لذا ترس، اضطراب و نگرانی بیش از حد در رابطه با بیماری کرونا ضریب ایمنی بدن را تقلیل داده و افراد را در مقابل شرایط فشار زا، آسیب پذیر تر می کند، پس لازم است با حفظ خونسردی و رفتار هوشمندانه، ضریب ایمنی بدن خود را افزایش دهیم.

تاکنون در استان کرمانشاه ۴۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.