مجید صفری روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین و روسای مناطق اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شده است، با اشاره به اینکه شورای آموزش و‌ پرورش یک مجمع سیاستگذاری دولت محلی است و نقش تاثیرگذار در تصمیم گیری دارد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با توجه به استعدادهایی که منطقه دارد، مشکلات آموزش و پرورش شهرستان را حل کنیم.
وی یکی از مشکلات این بخش را کمبود کلاس های درسی دانست و بیان کرد: نقش خیرین طی سال های اخیر موثر بوده ولی در جلسه ای که با استاندار سابق تهران در استان داشتیم همه کمبودهای کلاس و نیازهای شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت که سهم دماوند بیش از 218 کمبود کلاس اعلام و تقسیم بندی شد.
این مقام مسئول بیان داشت: سهمی از این‌ مهم به سازمان‌ مدیریت برنامه‌ محول شده بود که بخشی از آن به خیرین ‌و بخشی نیز از اعتبارات ویژه استان که توسط استانداری تهران واگذار می شود، تخصیص یابد تا ظرف 5 سال آینده کمبود کلاس ها رفع شود.
فرماندار دماوند یکی از موضوعات مهم در شورای آموزش و پرورش را خودکفا کردن این نهاد دانست و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش یک نهاد سرمایه ای است و برای حفظ و تقویت آن باید هزینه کند که در این میان آموزش و پرورش شهرستان نیز نیازمند درآمد زایی است.
فرماندار شهرستان دماوند مهمترین چالش در برنامه های آموزش و پرورش را مشکل مالی دانست و گفت: بخشی از آن‌ با توجه به سیاست های منطقه تامین می شود ولی بخشی هم‌ به‌ مجموعه سیاست اداره کل استان باز می گردد که این موضوع نیازمند همکاری است.
وی ادامه داد: هم اکنون این مهم در بخش رودهن و دیگر شهرهای شهرستان دماوند تا حدودی محقق شده که امیدواریم این موضوع ادامه یابد و به گونه ای باشد که آموزش و پرورش برای برنامه های تبلیغاتی و فرهنگی خود نیاز به کمک سایر نهادها نداشته باشد.
صفری ادامه داد: هم اکنون در شهرستان دماوند منابعی مختص به آموزش و پرورش دماوند وجود دارد که در گذشته این منابع بطور صد در صد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار می گرفته که لازم است سهمی را برای شهرستان قائل شویم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دماوند تابع سیاست های بالا دستی در سطح استان و کشور است ولی با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد، انتظار مان این است که درآمد شهرستان از منابع این مراکز بیشتر تقویت شود .
وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط کشور با توجه به سیل اخیر بیشتر نیازمند همدلی و همراهی با سیل زدگان است، افزود: دولت تمام توان خود را در بحث مدیریت سیل بکار بسته و نیاز است همه برای رفع مشکل مناطق سیل زده بکار بندند.
فرماندار دماوند همچنین به در پیش بودن انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: لازم است بستری را فراهم کنیم تا شاهد فضایی مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی باشیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.