بهمن خطیبی روز پنجشنبه در بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک اظهارداشت: بیشاز ۲۰۴ هزار نفر ازجمعیت ۲۷۰ هزار نفری شهرستان قرچک با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در خصوص علائم مربوط به ابتلاء به بیماری کرونا ثبت و در این طرح ملی شرکت کرده‌اند.
وی افزود: علاوه بر این، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر با استفاده از شماره تماس‌های ثبت شده در پرونده الکترونیک شهروندان در سامانه " سیب" ( سامانه یکپارچه بهداشت) با مردم ارتباط گرفته و از وضعیت سلامتی آنان آگاهی پیدا می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در طرح غربالگری بیماری کرونا شرکت می‌کنند، به نزدیک‌ترین مرکز درمانی معرفی می‌شوند تا در صورت بروز مشکل و یا مشاهده علائم بیماری، بدون مراجعه به مراکز بیمارستانی، خدمات درمانی را دریافت کنند.
خطیبی با قدردانی از همراهی تمامی مردم در روز طبیعت در عدم خروج از منازل گفت: مردم شهرستان قرچک با پذیرش مسئولیت اجتماعی مقابله با ویروس کرونا، روز سیزدهم فرودین ماه در منازل خود ماندند تا گامی اساسی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برداشته شود.
وی تصریح کرد: قطعا با این احساس مسئولیت و همدلی می‌توان زنجیره انتقال ویروس کرونا را به طور کامل قطع و با همت تمامی مردمو مسئولان و ایثار تلاشگران عرصه سلامت، بر این بیماری غلبه کرد.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.