سعید رنجبریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شرایط شیوع کرونا قرار نیست منفعل باشیم و خدمات فرهنگی به مردم ارائه نکنیم، در این راستا ویژه برنامه «چاردیواری» را در چهار محور؛ «بازی خانه»، «مسابقه بازی‌های خانگی و بومی شهرهای ایران»، «دوریختنی‌های دوست داشتنی» و «باهم در کنار هم عکاسی کنیم» طراحی کردیم.

وی گفت: در «بازی خانه» تعدادی فیلم از بازی‌هایی که والدین و فرزندانشان در گروه سنی ۳ تا ۹ سال می‌توانند به سادگی با ابزارهای در دسترس انجام دهند تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

رنجبریان افزود: این بازی‌ها با همکاری کارشناسان حوزه کودک با محوریت ایجاد تحرک و افزایش تمرکز در پنج قسمت سه دقیقه‌ای تولید شده است.

رئیس فرهنگسرای گلستان بیان کرد: در مسابقه بازی‌های خانگی و بومی شهرهای ایران، خانواده‌ها می‌توانند از بازی‌های خلاقانه، بومی و محلی شهرهای مختلف ایران که در خانه انجام می‌دهند، فیلم‌های سه تا پنج دقیقه‌ای با رعایت شئون اسلامی، معرفی نام و شیوه بازی و با درج مشخصات فردی خود تهیه کرده و تا پایان فروردین ماه از طریق واتس‌آپ به شماره ۰۹۰۲۵۸۰۰۳۸۸ یا به پست الکترونیکی فرهنگسرا به نشانی golestan.farhangsara۸@gmail.com ارسال کنند.

وی گفت: آثار ارسالی تا اواسط اردیبهشت داوری شده و برگزیدگان معرفی و جوایز نفیسی به آنان اهدا می‌شود.

رنجبریان با اشاره به برگزاری بخش دورریختنی‌های دوست داشتنی ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال اظهارداشت: در این بخش، در پنج فیلم سه دقیقه‌ای از چگونگی ساخت پنج حیوان با ابزار دورریختنی مانند لیوان و بشقاب توسط یکی از کارشناسان و سازندگان عروسک تهیه شده که به زودی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی، هدف از برنامه دورریختنی‌های دوست داشتنی را افزایش خلاقیت و مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان، آموزش استفاده از دورریختنی‌های منزل و ساخت اسباب‌بازی، وسایل سرگرمی، وسایل مورد نیاز و کاربردی عنوان کرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ افزود: بهره‌مندی از هنر عکاسی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این روزها علاوه بر سرگرمی به افزایش سواد بصری ما کمک می‌کند، به همین منظور والدین می‌توانند در بخش «باهم در کنار هم عکاسی کنیم» با هدف ارتقای مشارکت، جلوه‌هایی از همکاری و کمک فرزندان در فعالیت‌های خانه همچون آشپزی، نظافت، شستن ظروف، باغبانی و... حداقل سه عکس گرفته و تا پایان فرودین به واتس‌آپ و پست الکترونیکی فرهنگسرا ارسال کنند.

قدردانی از زحمات کادر درمانی

رنجبریان، برگزاری مسابقه «نقاشی از ما، قصه از شما»  برای قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و آشنایی با فعالیت‌های آنان را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای گلستان برشمرد و گفت: این مسابقه ویژه گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در قالب هفت تصویر از خانواده‌ای طراحی و در فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: کودکان با توجه به این تصاویر می‌توانند با شخصیت‌پردازی، تخیل و حتی اضافه کردن شخصیت‌های دیگر قصه‌ بنویسند و آن را به صورت صوتی و یا نوشتاری برای ما ارسال کنند.

رئیس فرهنگسرای گلستان بیان کرد: همچنین این فرهنگسرا انیمیشن «بی‌کرونا» با موضوع پیشگیری و مقابله خانواده‌ای با بیماری کرونا را در فضای مجازی تولید کرده که تاکنون بیش از ۷ هزار بازدید داشته است.

رنجبریان گفت: شهروندان می‌توانند تا پایان فروردین ماه از طریق سایت فرهنگسرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara.ir و اینستاگرام به نشانی golestan.farhangsara از برنامه‌های این فرهنگسرا مطلع شوند و برای شرکت در مسابقات آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، فعالیت‌های فرهنگسراها و مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تعطیل شده است و بسیاری از این فعالیت‌ها از جمله دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های هنری، کتابخوانی، موسیقی، هنرهای نمایشی این سازمان در فضای مجازی دنبال می‌شود و تاکنون بیش از ۴۰۰ طرح و برنامه با موضوع و مناسبت‌های مختلف توسط این سازمان در فضای مجازی تولید و منتشر شده است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه کشور را درگیر کرده براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده، ۳هزار و ۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.