به گزارش ایرنا، با آغاز روز سیزده فروردین، مردم شهرستان ورامین با همراهی تمامی مسئولان در خانه ماندند تا خلوت‌ترین سیزده بدر در این شهرستان رقم بخورد.

هر چند که با دستور ستاد مقابله با کرونا ورامین، ۵ ورودی اصلی شهرستان به مناطق روستایی جنوب شهرستان مسدود شد تا از ورود خودروها به این مناطق جلوگیری شود، ولی همراهی مردم باعث شد تا کمترین تعداد تردد خودروها از جاده‌های مواصلاتی شهرستان صورت گیرد.

مناطقی مانند جاده درختی روستای هدف گردشگری خاوه که در روزهای عادی نیز مملو از گردشگران است، خالی از مسافران و گردشگران است و حاشیه مزارع، چاه‌های آب مزارع و جوی‌های هیچ کدام از مردم حضور ندارند.

فرماندار ورامین با تقدیر از همراهی مردم در ماندن در خانه در روز طبیعت گفت: امروز مردم به این باور رسیده‌اند که با ماندن در خانه می‌توان زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد و یقینا با این همراهی، می‌توان این بیماری را شکست داد.

حسین کاغذلو اظهار کرد: تمامی ظرفیت شهرستان ورامین برای سپری کردن روز طبیعت بدون اجتماع مردمی بسیج شده است، عوامل انتظامی، راهداری، پلیس راهور، بخشداران، دهیاران روستاها و نیروهای بسیج به میدان آمدند تا با ممانعت از حضور مردم، به زنجیره انسانی انتقال بیماری کرونا خاتمه دهند.

وی تصریح کرد: در ورودی تمامی روستاهای شهرستان ورامین، ایستگاه ایست و بازرسی و ضدعفونی برپا گردیده و خودروهای ورودی و خروجی گندزدایی می‌شوند تا کمترین میزان انتقال ویروس صورت گیرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.