دکتر سعید آسیایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسافرانی که بدون توجه به هشدارها به سفر رفتند درهفته سوم فروردین باز می گردند، برای مقابله با اوج بیماری،  تجهیز بیمارستان‌های شهرستان را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به شایعه پذیرش بیماران کرونایی غیر بومی دربیمارستان‌های یاد شده، اظهار داشت: هیچ  بیماری خارج از شهرستان در بیمارستان‌های شفا و الغدیر بستری نخواهد شد، جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شهرستان سکونت دارند و ما موظف به تامین امکانات درمانی لازم برای بستری و دوره نقاهت بیماران کرونایی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: تجهیزات لازم برای بستری بیماران از محل ارزش افزوده خریداری شده و استقرار آزمایشگاهی مجهز در یکی از بیمارستان‌های شفا و یا الغدیر پیش بینی شده است.

آسیایی ضمن تقدیر ازرئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند، اظهار داشت: بیماران کرونایی شهرستان پردیس در بیمارستان سوم شعبان دماوند پذیرش و بستری شدند و زحمات کادردرمانی با وجود گرفتاری و مشغله فراوان روزهای کرونایی قابل تقدیراست.

مجاز به ارائه آمار بیماران کرونایی شهرستان نیستیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: شهرستان پردیس هم مانند سایر نقاط ایران درگیر بیماری کرونا شده و موارد ابتلا، نتایج مثبت و فوت هم در شهرستان داشتیم، تنها مرجع رسمی اعلام آمار بیماران کووید ۱۹ در کشور وزارت بهداشت است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی مجاز به اعلام آمار بیماران نیستیم.

آسیایی گفت: اعلام نشدن آمار مبتلایان به کرونا، نشانه نبود بیماری در سطح شهرستان نیست، گستره بیماری بسیار وسیع است و هر فردی امکان ابتلا و مرگ را دارد، بهتر است همه ما تصور کنیم که کرونا بیش از پیش به ما نزدیک شده است.

وی ادامه داد: فوت شدگان کرونایی در شهرستان پردیس دفن نشدند و باهمکاری خانواده‌های عزادار مراسم ترحیم در هیچ یک از شهرهای پردیس و بومهن برگزار نشده است.

۱۳۱ هزار نفر از مردم شهرستان پردیس غربالگری شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: براساس تصمیمات جدید وزارت بهداشت و درمان مقرر شد که  بیماریابی به صورت روزانه و قبل از مراجعه شهروندان به محیط آلوده به بیماری درمانگاه ها انجام شود که با همکاری نیروهای سپاه و بسیج تاکنون ۱۳۱ هزار نفر از شهروندان با تماس تلفنی غربالگری شدند.

آسیایی با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: ضد عفونی اماکن توسط نیروهای بسیج و سپاه، تب سنجی و بازرسی در عوارضی تهران-پردیس  توسط نیروهای هلال احمر، اعزام بیماران به دماوند توسط اورژانس، تعیین دو مرکز پاسخگویی بیماران کرونایی در بومهن ۲۴ ساعته و در جاجرود تا ساعت ۲۲ بخشی از اقدامات انجام شده در شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: بستن ورودی وخروجی شهر بومهن، برگزاری گشت‌های مشترک ویژه در سطح شهرستان، اطلاع رسانی در سطح گسترده و مستمر، نظارت بر تولید بهداشتی ماسک توسط کارگاه‌های داوطلب، فعالیت دو کمیته بیماریها و بهداشت محیط در ایام تعطیلات برای نظارت دقیق بر فعالیت اصناف، درمانگاه‌ها و سایر مراکز خدمات رسان بخش دیگری از فعالیت‌های  انجام شده هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس با بیان اینکه مبلغ جریمه اصناف بازدارنده نیستند، خاطر نشان کرد: در گشت‌های مشترک بازرسی اخطارهای ما به اصناف چند برابر شده است، آنها در زمان حضور بازرسان قوانین را رعایت می کنند اما در زمان گشت نامحسوس به توصیه ها بی توجه هستند، مبلغ  نه چندان بالای جریمه را براحتی می پردازند.

آسیایی ضمن تقدیر از علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: بخشی از کشفیات که قابل استفاده هستند بر اساس دستور قضایی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر، تعداد بهبود یافتگان به ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر و فوت شدگان به ۲ هزار و ۷۵۷ نفر می رسد.

از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و  ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرارگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.