دکتر امیر امینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا به منظور شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا این بیماری، ۸۷ هزار و ۱۵ نفر از مردم شهرستان پیشوا با مراجعه به سامانه ww.salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کرده و با در تماس کارشناسان شبکه بهداشت پیشوا، به سئوالات آنان پاسخ دادند.

وی تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سئوالاتی در خصوص علائم مربوط به ابتلاء به ویروس کرونا را از شهروندان سئوال می‌کنند.

امینی افزود: با توجه به این که تعداد زیادی از اتباع  افغانستانی در شهرستان پیشوا ساکن هستند و این افراد نیز در سامانه "سیب" از اطلاعات خانوار با استفاده از کد اختصاص یافته، برخوردارند، با آنان نیز تماس گرفته شده و اطلاعات آنان نیز ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: تمامی کادر درمانی شهرستان پیشوا تلاش خود را به مقابله با شیوع این بیماری معطوف کرده‌اند و در مقابل از مردم درخواست می‌شود تا با ماندن در منزل به ویژه در روزها اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، زنجیره انتقال ویروس این بیماری را قطع کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر، تعداد بهبود یافتگان به ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر و فوت شدگان به ۲ هزار و ۷۵۷ نفر می رسد.

از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و  ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.


شهرستان پیشوا از ۸۰ هزار نفر جمعیت ایرانی و هزاران نفر اتباع افغانستانی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.