«سید رضا معتمدی» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اسفندماه همزمان با شیوع کرونا میزان تماس های شهروندان با مرکز اورژانس تهران افزایش یافت و روزانه ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار ماموریت برای اعزام آمبولانس های این مرکز بر بالین بیمار انجام شد.

وی ادامه داد: در اسفندماه روزانه ۴۷ هزار تماس برای درخواست آمبولانس و همچنین سوالات شهروندان درخصوص بیماری کرونا توسط تکنسین های اورژانس تهران پاسخ داده شد.

 معتمدی افزود: همه ساله در تعطیلات نوروزی کاهش مراجعات چشمگیری داشته اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش هم در تماس‌ها و هم در مأموریت‌ها را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مرکز اورژانس تهران با توجه به خلوت‌تر شدن شهر روزانه ۲۷ هزار تماس دارد و شمار اعزام ماموران این مرکز روزانه به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ می رسد که نسبت به نوروز ۹۸ افزایش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران به مردم توصیه کرد: دقت داشته باشند که سیزده بدر را به سال‌های بعد موکول کنند و در خانه بمانند و با توجه به اینکه پارک‌های بزرگ هم تعطیل شده‌اند، اگر این تجمع‌ها در داخل پارک‌های کوچک و محلی هم صورت بگیرد ممکن است در آخر فروردین ماه پیک مجدد داشته باشیم به همین منظور از مردم خواهش می‌کنیم که در خانه بمانند تا هم برای خودشان و هم دیگران خطر ابتلا به بیماری ایجاد نکنند.

اورژانس تهران در حال حاضر با ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس در پایتخت فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.