زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشت های ویژه نوروز از 16 اسفند ماه به صورت شیفتی آغاز می شود و تا 16 فرودین ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بازرسان محیط زیست در ایام نوروز بر تخلفات زیست محیطی، آلودگی های صنایع در بخش آب و فیلترهای خروجی دود نظارت دقیق خواهند داشت و با هر گونه تخلف با جدیت برخورد خواهد کرد.
عبادتی با بیان اینکه تعطیلات نوروزی بستر خوبی را برای فعالیت پسماندسوزان و متخلفان فراهم می کند، ابراز کرد: کارگروه پسماند شهرستان ری بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری های را مکلف کرده است تا در حوزه مقابله با پسماند سوزی به کمک بازرسان محیط زیست بشتابند.
وی در ادامه به فعالیت های قالیشویی ها در آستانه عید نوروز اشاره کرد و یادآور شد: 50 کارخانه قالیشویی در بخش های کهریزک، مرکزی و قلعه نو شهرستان ری فعالیت می کنند که تمام فعالیت های این واحدها توسط اداره محیط زیست رصد می شود.
عبادتی یکی از ملزومات زیست محیطی واحدهای قالیشویی را احداث تصفیه خانه عنوان کرد و افزود: سال گذشته 13 واحد دارای سیستم تصفیه خانه بودند که امسال 15 واحد دیگر نیز ملزم به احداث تصفیه خانه شده اند.
وی عنوان کرد: مدیریت فاضلاب واحدهای صنعتی و صنفی و بازچرخانی این فاضلاب ها پس از تصفیه به فرآیند تولید می تواند گام موثری در حل این مشکل و رفع معضلات زیست محیطی ناشی از این فاضلاب ها باشد.
عبادتی عنوان کرد: از واحدهای قالیشویی که سیستم تصفیه فاضلاب آنها به بهره برداری رسیده و یا در دست احداث است نیز بصورت دوره ای توسط کارشناسان این اداره بازدید می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.