محمد سعیدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس زمانبندی انجام شده تشدید کنترل و نظارت بهداشتی برای مهار بیماری های واگیر به واسطه عرضه بعضی کالاهای نوروزی از سوی اداره کل دامپزشکی سمنان شدت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز میزان تقاضای گوشت در بازار افزایش می یابد در بعضی موارد شاهد کالاهای غیرشناسنامه دار هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین 98 تمامی امکانات اداره کل دامپزشکی استان برای نظارت دقیق تر به نسبت دیگر روزهای سال بسیج می شود.

** عرضه جوجه رنگی در ایام نوروز ممنوع است
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: عرضه جوجه رنگی در بازار ممنوع است اما در ایام نوروز نظارت برای جلوگیری از عرضه آن تشدید می شود.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته مردم به توصیه های بهداشتی اداره کل دامپزشکی سمنان در ممنوع بودن خرید جوجه رنگی توجه زیادی داشتند و با همکاری آحاد جامعه از شیوع بیماری های واگیر به واسطه انتقال از حیوان به انسان در استان جلوگیری شده است.
سعیدی تصریح کرد: در سال های گذشته عرضه ماهی قرمز غیربهداشتی در معابر شهری و روستایی باعث بروز مشکلات بهداشتی می شد، در نوروز 98 برای جمع آوری آبزیان غیربهداشتی از این دست اقدام می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : تعدادی از مراکز خرید و فروش گوشت قرمز و مرغ با وجود داشتم مُهر بهداشتی، حمل و نقل غیربهداشتی دارند و مردم از خرید از این دست مراکز خودداری کنند.
سعیدی افزود: مردم تخلف های حوزه عرضه فرآورده های دام وطیور را در اصناف و بازار به شماره 1512 در میان بگذارند و اداره کل دامپزشکی در کمترین زمان ممکن برای بررسی مشکلات اقدام می کند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق از بروز مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری های واگیر به واسطه اجرانشدن نکات بهداشتی در نوروز از انتقال بیماری ها جلوگیری کنند.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
150واحد دامداری صنعتی و 511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.