به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو اظهارداشت: فعالیت این قرارگاه همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در فرهنگسرای خاوران آغاز شد.

وی گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا، جلسه‌ای را با دوستان قرارگاه جهادی شهر تهران برای انجام اقداماتی برای مقابله با این بیماری داشتیم و در نهایت مقرر شد کار تولید ماسک با بهره‌مندی از ظرفیت کلاس خیاطی فرهنگسرا با ۶ دستگاه چرخ خیاطی و چهار دستگاه از مراکز دیگر  و در مجموع با ۱۰ چرخ خیاطی انجام شود.

قضات‌لو افزود: به همت دوستان و همکاران در فرهنگسرای خاوارن تعداد چرخ خیاطی‌ها به یکهزار عدد رسید و در حال حاضر با یکصد و ۶۵ کارگاه و فعالیت یکهزار و ۵۰۰ نفر، این قرارگاه جزو سه کارگاه اصلی تولید ماسک مردمی شهر تهران است.

رئیس فرهنگسرای خاوران درباره نام‌گذاری این کارگاه بیان کرد: ادامه فعالیت این کارگاه با رحلت حضرت زینب(س) مقارن شد و از همین رو به پیشنهاد دوستان اسم مشترکی با عنوان «قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)» انتخاب کردیم.

وی گفت: با توجه به نیاز وزارت بهداشت و بخش‌های درمانی به اقلام بهداشتی و پزشکی، تقریبا تمام کالاهای تولیدی این قرارگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

قضات‌لو افزود: با توجه به کمبودهایی که وجود دارد اگر این  تولیدات ۱۰ برابر هم شود، باز هم نیازهای بخش درمانی شهر تهران را پاسخگو نیست و باید تولیدات بیشتر شود.

رئیس فرهنگسرای خاوران اظهارداشت: افرادی که کارگاه‌های خیاطی و ظرفیت برای تولید ماسک دارند، می‌توانند با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری کنند، قرارگاه از آنان حمایت می کند و مواد اولیه در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی همچنین ضمن دعوت از افرادی که چرخ خیاطی دارند اما به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی در یک فضای اشتراکی کارگاهی راه‌اندازی کنند.

قضات‌لو افزود: افرادی که چرخ خیاطی و مهارت خیاطی ندارند، در صورت داشتن خودرو یا موتورسیکلت می‌توانند به صورت غیرنقدی در جا به جایی ماسک‌ها کمک کنند.

رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به اینکه هزینه تولید ماسک از کمک های مردمی جمع‌آوری می‌شود، اظهارداشت: ماسک‌ها پس از تولید به پایگاه‌های مجهز به دستگاه‌های ضدعفونی کننده منتقل شده و پس از ضدعفونی از فرهنگسرای خاوران به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

شهروندان برای همکاری و مشارکت در این حرکت جهادی می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس گرفته و یا به نشانی فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید که از این میان ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته اند و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا نهم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.