حمید دانش آموز عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز هشتمین روز از اجرای طرح غربالگری کرونا و تب سنجی در انتهای گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران) را در حالی گذراندیم که تردد در این محور در ساعات مختلف نسبت به ساعت مشابه روز گذشته و روزهای قبل کمتر شده بود.

وی تصریح کرد: ماندن در ترافیک های چند ساعته گردنه قوچک که عبور از آن در شرایط عادی کمتر از ۱۵ دقیقه زمان می برد، مسافران و گردشگرانی که به قصد تفریح اقدام به سفرهای غیرضروری داشتند را منصرف کرده است.

بخشدار لواسانات همچنین از خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: بی شک رسانه ها نیز با اطلاع رسانی مستمر و به موقع این مهم که باعث کاهش ترددهای غیرضروری و نهایتاً جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه می شود، نقش موثری دارند.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان و ۲۰ روستا، از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این منطقه به دلیل آب و هوایی کوهستانی، طبیعتی بکر و وجود دریاچه و سد لتیان در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

ابتدای گردنه قوچک


به گزارش ایرنا، دسترسی به بخش های لواسانات و رودبار قصران از طریق دو جاده تلو و گردنه قوچک امکان پذیر است که در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جاده تلو تا اطلاع ثانوی مسدود و مسافران گردنه قوچک از ۲۹ اسفند تا اطلاع ثانوی غربالگری کرونا می شوند.
طرح غربالگری کرونا و تب سنجی برای دهستان لواسان بزرگ از سمت جاجرود در مقابل ورودی سد لتیان نیز از امروز (پنجشنبه) آغاز شده است.

بنا بر اعلام ظهر ۷ فروردین ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۲۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.