به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ صدرالدین علیپور عصر سه شنبه افزود: با گسترش ویروس کرونا، تفکیک زباله‌های خشک از سوی پیمانکاران با دستور شهرداری متوقف شده است.

وی تصریح کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتشار، فعالیت تمامی مراکز تفکیک زباله متوقف شد و حدود دو هزار و ٣٠٠ کارگر حاضر در این بخش را با پرداخت حقوق تعطیل کردیم و قطعا تا پایان حضور ویروس کرونا تفکیک زباله صورت نمی گیرد.

علیپور اضافه کرد: همچنین با نشست ها و مکاتباتی که با دادستانی و فرماندهی انتظامی تهران داشتیم، طی ابلاغی دادستانی تهران از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با توجه به فعالیت گشت های این سازمان در سطح شهر گفت: فعالیت عوامل غیرمجاز معمولا از ساعت ۲۱ تا ۲۴ است، به همین دلیل عمده فعالیت اکیپ ها و گشت های ما در این زمان است.

علیپور تصریح کرد: سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ دستور داد تا گشت های ویژه ای برای برخورد با زباله گردها اعزام شوند.

وی تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، این سازمان ۲۵ خودرو مزدای دوکابین خریداری کرده تا نظارت ها و ممانعت از تفکیک و مقابله با گسترش ویروس با سهولت بیشتر و با دقت بالاتر انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملا ممنوع اعلام شد، نیروهای ما با حضور شبانه در خیابان ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و تذکرات و اخطارهای لازم را به منطقه می دهند.  

علیپور با بیان اینکه از شب گذشته برخورد قهری با زباله گردان و پیمانکاران متخلف آغاز شده است، ادامه داد: تلاش می کنیم با توقیف خودروهای غیرمجاز حمل زباله، متخلفان و سرشاخه های اصلی این کار را شناسایی کنیم.

وی افزود: شب گذشته بیش از ١٠ تخلف در سطح شهر تهران شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی متخلفان دستگیر و خودروهای حمل زباله توقیف شد

علیپور گفت: این برخوردها تا زمانی که ویروس کرونا باقی است برای حفظ سلامتی شهروندان با جدیت تمام انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه این سازمان هیچگونه حق قانونی برای برخورد قضایی شامل بازداشت یا توقیف خودروی زباله گردها را ندارد، گفت: تنها درصورتی که ثابت شود پیمانکاران سازمان پشت پرده این قضیه هستند، به طور قطع قرارداد آنها لغو می شود.  

علیپور افزود: متاسفانه در بحث زباله گردی شاهد سوءاستفاده از کودکان اتباع هستیم و اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ (کاهش پسماند) و سختگیری های اخیر با هدف حفظ جان کودکان کار، جلوگیری از سودجویی برخی پیمانکاران و البته سلامت شهروندان تهرانی است.

وی گفت: در گذشته حجم پسماندی که روزانه در تهران تولید می شد حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن بود که با اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ این میزان به مرور به پنج هزار و ۳۰۰ تن و این اواخر به چهار هزار و ۹۰۰ تن کاهش پیدا کرد اما پس از تعطیل کردن تفکیک در مناطق حجم زباله‌ای که جمع آوری و دفن می‌شود مجدد به بیش از هفت هزار تن رسیده است.  آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش ایرنا، براساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ حمورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزار و ٨١١ نفر رسید.

تاکنون هشت هزار و ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزارو ٩٣٤ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.