علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در حاشیه آغاز رزمایش "با ولایت تا شهادت" که به منظور ضدعفونی کردن معابر شهر مشهد انجام می‌شود در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قدم نخست، ارشادی است و از همه خواهش کردیم تا سفرهای غیرضروری را کاهش دهند که با همراهی مردم این سفرها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از فردا اقداماتی را شروع خواهیم کرد که ممکن است جنبه ارشادی نداشته باشد و برای این موضوع برنامه ریزی می‌کنیم هر چند نمی‌خواهیم شرایط سخت‌گیرانه بیشتری را تحمیل کنیم ولی قانون اجازه داده است که برای پیشگیری از بحران این کار را انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم با مشارکت مردم این شرایط را که ممکن است یک ماه دیگر هم طول بکشد با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این شرایط یکی از کارها عدم مسافرت است و در خراسان رضوی آمادگی پذیرایی از زائران را نداریم و امیدواریم در فصل و شرایط دیگری میزبان زائران باشیم. 

وی ادامه داد: از هموطنان درخواست می‌کنیم مشهد را به عنوان مقصد انتخاب نکنند و اجازه دهند این بیماری را کنترل کنیم و پزشکان بتوانند به بیماران موجود رسیدگی کنند. ظرفیت بیمارستان‌ها محدود و براساس میانگین جهانی است لذا اگر تعداد بسیاری مسافر و زائر به این شهر سفر کنند نمی‌توان ویروس را کنترل کرد.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ستاد مقابله با این ویروس در استان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و تجمعات آغاز شد.

رزم حسینی افزود: در این مدت اقداماتی که پزشکان و مسوولان مربوطه توصیه کردند نیز انجام شده و بخش سلامت تقویت گشته و جلسات مختلف با متخصصان برگزار شده است.

وی ادامه داد: براساس فرمان رهبر معظم انقلاب، یگان‌های ارتش مانور و اقدامات خود را در این استان آغاز کردند و برپایی ایستگاه سلامت توسط نیروهای ارتش و سپاه در حال انجام است.

رزمایش "با ولایت تا شهادت" امروز از قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و میدان فردوسی مشهد برای ضد عفونی کردن معابر این مسیر با ۶۰ خودرو برگزار شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه امسال دو هزار و  ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۶۷۵ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.