به گزارش خبرنگار مهر، شاهین فتحی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات هلال احمر در مقابله با کرونا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر همراه با سایر دستگاه‌های همکار در این زمینه مثل وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، پلیس و راهداری برای خروجی شهرها تمهیداتی را لحاظ کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص توزیع اقلام بهداشتی به ساکنین حاشیه شهرها گفت: حرکت بسیار ارزنده‌ای که صورت می‌گیرد این است که خیرین و داوطلبان ورود پیدا کرده‌اند و در مناطق پرریسک برای ۲۵ هزار خانوار اقلام بهداشتی تهیه کردند و سعی کردیم که خیریه‌ها به سمت کارهایی که نیاز است برده شوند مثل هماهنگی با زندان‌های تهران و مجموعه خیران برای ضدعفونی زندان‌ها و توزیع اقلام بهداشتی و همچنین برای شستشوی معابر خیرین ورود کردند و مناطقی را مثا منطقه هرندی را ضدعفونی می‌کنند.

وی افزود: کار دیگری که صورت گرفت با هماهنگی سازمان انتقال خون با فراخوانی که داده شد یکهزار نفر از کادر و نیروهای داوطلبی یکهزار واحد خون را اهدا کردند.

فتحی گفت: امروز در بزرگراه تهران - قم خروجی تهران استقرار نیروها را داشتیم که با توجه به طرح غربالگری که داریم تمام خودروهایی که از این مسیر، از تهران خارج می‌شوند، سرنشینان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت تب بالا به عزیزان ما که از بهداشت مستقر هستند برای چکاپ بیشتر ارجاع و احیاناً اگر که نیاز به انتقال به مراکز درمانی بود هم انتقال انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: برای بررسی بیشتر در برخی از خروجی‌ها مثل ایستگاه‌های قطار هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و فرودگاه نیز هم همینطور در حال هماهنگی هستیم که انشالله در بیش از ۱۴ خروجی کار انجام شود که این مصوبه با هماهنگی همه عزیزان مجدداً بررسی و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان داشت: در سطح کشور هم در ۱۳ استان طرح غربالگری در حال انجام است و ما امیدواریم که نتایج خوبی هم از این طرح داشته باشیم چرا که این طرح به سلامت مردم در روزگاری که از سفر منع شده‌ایم در خانه ماندن بیشتر توصیه شده اما برای کسانی که اضطراری در مسیرها قرار می‌گیرند توسط عزیزان ما در جمعیت هلال احمر چک اپ اولیه می‌شوند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.