مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای بارش برف در استان گیلان تاکنون شش هزار و ۳۹۱ نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند، اظهار کرد: ۷۱۰ نیروهای امدادی و ستادی این جمعیت در حال خدمات دهی هستند.

وی به مشارکت ۱۴۷ تیم در امدادرسانی به مردم استان گیلان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تیم‌ها، تیم‌های واکنش سریع، سپاه قدس و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد همچون تیم آفرود در کمک رسانی‌ها با جمعیت همراه بودند.

ولی پور با اشاره به انتقال سه مصدوم ناشی از برف به مراکز درمانی، افزود: یکی از مصدومان مربوط به ریزش بهمن روستای رشته رود رودبار بود که با بالگرد به بیمارستان انتقال یافت.

وی در ادامه به اسکان اضطراری مسافران در پی بارش برف نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۱۶۴۲ نفر از مسافران در مکان‌های امن همچون مساجد، باشگاههای ورزشی و راهداری‌های مسیر جاده‌ها اسکان یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز اسکان یافتگان نیز در میان آنها توزیع شده است، بیان کرد: ۱۳۳۷ بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، ۲۵۷۶ آب معدنی، ۱۲۹۰ قرص نان، بیسکویت و کلوچه، خرما، جیره خشک و اقلام زیستی و دیگر کمک‌ها همانند ۱۹۵۲ پتو، نایلون، گالن آب، روغن، موکت، فانوس و چراغ والور از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به لجستیک جمعیت هلال احمر، افزود: جمعیت هلال احمر با ۱۴۲ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران هستند.

ولی پور به خدمات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط هوایی از صبح امروز علاوه بر امدادرسانی زمینی، امدادرسانی هوایی نیز با دو فروند بالگرد در سطح استان گیلان صورت گرفت.

وی با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، گفت: تلفن ۱۱۲( ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

مهدی ولی پور با تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری، افزود: با توجه به یخ زدگی جاده‌ها و معابر از امشب، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، همچنین از امشب با احتمال یخ زدگی مسیر بزرگراه امامزاده هاشم به رشت با تمهیدات لازم، نجات گران با امکانات غذایی و زیستی در چند نقطه برای اسکان اضطراری و کمک رسانی متمرکز شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.