«مجید صفری»  با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قرار گرفتن محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه در محدوده شهرستان دماوند و حجم تردد مسافران در این محورها، اجرای این طرح با محوریت جمعیت هلال احمر و با همکاری نیروی انتظامی و نیروهای بسیج صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح همراه با غربالگری و گرفتن تست کرونا از سرنشینان و مسافران خودروها است و افرادی که مشکوک باشند به سمت مبدا بازگردانده می‌شوند.

صفری افزود: ضمن تاکید بر همکاری مردم با پایگاه بازرسی سلامت به همه آنان یادآور می شویم با توجه به شیوع کرونا، بهترین راه کنترل این ویروس، قرنطینه خانگی و خودداری از ترددهای غیرضروری است.

فرماندار شهرستان دماوند به همین دلیل از شهروندان و هموطنان خواست تا در خانه بمانند و از سفر و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند تا هرچه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی تاکید کرد: در این راستا، در ایام نوروز به هیچ مسافر یا گردشگری در شهرستان دماوند خدمات ارائه نخواهد شد.

«سعید طاهری» رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: با توجه به ابلاغ رئیس ستاد ملی کرونا، واگذاری مسئولیت مدیریت و نظارت بر اکیپ‌های غربالگری کووید ۱۹ به جمعیت هلال احمر واگذار شده و از امروز پایگاه بازرسی سلامت در ورودی شهرستان دماوند مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه بازرسی سلامت شهرستان دماوند، فعالیت خود را به صورت ۱۲ ساعته به منظور پایش، غربالگری و تب سنجی در مقابل پلیس‌راه شهر دماوند آغاز می‌کند.

طاهری خاطرنشان کرد: بر این اساس، مبادی ورودی شهرستان دماوند مورد کنترل و پایش بیماری کرونا قرار می‌گیرد و از خروج و تردد شهروندانی که دارای علائم مشکوک باشند، جلوگیری خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر دماوند در این راستا از هموطنان خواست ضمن همکاری با عوامل مستقر در پایگاه بازرسی سلامت، از هرگونه تردد غیرضروری اجتناب کنند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۹۶ نفر بهبود یافته و ۸۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سهم استان تهران از کل مبتلایان به سه هزار و ۷۷۴ نفر می رسد که بالاترین رقم در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.