محمد امامی امین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان یک انسان مسئولیت اجتماعی مراقبت از خود، خانواده و دوستان را بر عهده دارم و در زمینه مسئولیت حقوقی نیز، مکلفم وظایفم را به درستی انجام دهم.

وی یادآورشد: مسئولیت اجتماعی من این است که تمام تلاش خود را انجام دهم تا ضمن آگاهی بخشی به خودم، خانواده و اطرافیانم به عنوان یک مدافع سلامت در جامعه نقش ایفا کنم.

امامی امین اظهارداشت: از سویی در کنار مراقبت از خود برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، در جامعه حداقل حضور را داشته باشند و به خانواده و اطرافیان آگاهی دهم تا آنان نیز به عنوان ناقل اقدامی انجام ندهند و تا حد امکان در منزل بمانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: از سوی دیگر به عنوان یک مسئول، در انجام وظایف محوطه، شرایط متقاوتی را دارم و در برابر جامعه و تامین اقلام مورد نیاز مردم در حوزه ارزاق روزانه و کالاهای بهداشتی و سلامتی باید تمام تلاشم را به کار بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: باید تا حدامکان تلاش کرد تا ابتدا میزان تولید این اقلام مورد نیاز مردم در تمامی بخش ها به حداکثر میزان خود برسد و از سوی دیگر موانع پیش روی واحدهای صنفی و تولیدی رفع شود.

امامی امین ادامه داد: از سوی دیگر باید موانع پیش روی توزیع این کالاهای توزیع شده را نیز برطرف ساخت و زمینه پاکسازی واسطه گران و سودجویان را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: این موضوع را نیز هم اکنون در دستور کار قرارداده ایم که واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی و کالاهای اساسی با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند و هماهنگی های لازم را میان دستگاه های اقتصادی برای انجام مسئولیت حرفه ای خود در این برحه خاص در دست انجام است.

واحدهای تولیدی و فروشگاه ها حداکثر نکات بهداشت فردی و محیط را انجام دهند

وی همچنین گفت: واحدهای تولیدی و فروشگاههای زنجیره ای که مسئولیت اصلی و مستقیم تامین اقلام مورد نیاز مردم را بر عهده دارند، حداکثر نکات بهداشت فردی و محیط را رعایت کنند.

امامی امین افزود: باورمان بر این است که هیچ محدودیتی برای فعالیت واحدهای صنفی ایجاد نکنیم تا اقلام مورد نیاز مردم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی یادآورشد: به تمامی واحدهای تولیدی و فروشگاه ها توصیه می کنیم که در رعایت نکات بهداشتی کوتاهی نکنند و حتما استاندارهای بهداشتی را مد نظر داشته باشند و خدمات ویژه به مشتریان ارائه دهند.

امامی امین اظهارداشت: تاکید می شود تا کارفرمایان نیز بهداشت فردی کارکنان و کارگران را مد نظر قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه ساعت کاری این مراکز کاهش نیافته است، گفت: این در حالی است که ساعت کاری برخی مراکز ارائه کننده خدمات حتی ساعت کاری خود را افزایش داده و ۲۴ ساعته کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، به مردم و کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند، توصیه می شود، به همان میزانی که به بهداشت و سلامتی فردی خود اهمیت می دهند، برای سلامتی فروشندگان، تولیدکنندگان و واحدهای صنفی نیز اهمیت دهند.

امامی امین تاکید کرد: مردم اجازه ندهند که با رفتارهای پر خطر آنان، خدایی نکرده، سلامتی و جا سایر هموطنان به خطر بیفتد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.