اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و پنجمین جلسه خود تذکرات خود را اعلام کردند.

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، درباره ادامه جمع‌آوری پسماند خشک توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها تذکر داد و گفت : با توجه به شیوع کرونا، شهرداری تهران جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک را متوقف کرده است اما متاسفانه همچنان در برخی مناطق شاهد جمع‌آوری زباله از مخازن توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها هستیم.  

وی با انتقاد از تداوم زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن اظهار داشت: این موضوعی فرابخشی است و نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.  

میلانی ادامه داد: ورودی مجتمع آرادکوه ۲۰ درصد افزایش داشته و لازم است سازوکارهای همکاری و نظارتی افزایش یابد.  

وی افزود: با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه، از دادستان تهران و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ درخواست می‌کنم با همکاری شهرداری مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.  

این عضو شورا از شهروندان تهرانی خواست کرد، در صورت مشاهده زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن از طریق سامانه ۱۳۷ و کد ۶ اطلاع‌رسانی کنند.

استفاده از ظرفیت‌ اماکن زیارتی و دینی در مقابله با کرونا

«سید حسن رسولی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، هم گفت: از ظرفیت‌های اماکن زیارتی و دینی در جریان مدیریت بحران و کمک به آسیب دیدگان پایتخت به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده شود.

وی اظهار داشت: در این راستا سیدحسن خمینی تولیت آستان حضرت خمینی (ره) ضمن اعلام تعطیلی حرم مطهر موافقت کردند تا ظرفیت‌های مرقد به جهت بهره‌برداری در تامین نقاهتگاه یا نگهداشت بهبود یافتگان یا سایر نیازهای ضروری در مقابله با ویروس کرونا در اختیار شهرداری قرار گیرد.

رسولی تاکید کرد: انتظار دارم تدابیری اتخاذ شود تا از این امکانات وسیع و در صورت نیاز با هماهنگی ستاد مرکزی مدیریت بحران به نحو احسن به استفاده شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با پیش قدمی سیدحسن خمینی، زمینه بکارگیری از ظرفیت‌های سایر اماکن زیارتی و دینی در جریان مدیریت بحران و کمک به آسیب دیدگان پایتخت فراهم شود.

کارشکنی بانک آینده در توسعه خطوط مترو تهران 

«مجسد فراهانی» عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم خواستار واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران از سوی بانک آینده شد.

وی گفت: اصلی ترین مطالبه مردم شهر تهران به گواهی آمار حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است که این دو چالش در صدر مشکلات و معضلات تهران است.

فراهانی افزود: شورای اسلامی شهر تهران در دی ماه سال گذشته از طریق قانون پیش بینی شده، طبق بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور در اسفند ماه گذشته مجوز انتشار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به خطوط ۶ و ۷ مترو تصویب کرد.

وی گفت: متعاقبا شهرداری تهران دو بانک صنعت و معدن و بانک آینده را به عنوان بانک عامل تامین نمود.

به گفته وی، پس از آن شهرداری تهران در انتهای دی ماه سال ۹۸، انتشار اوراق را به دو بانک مذکور محول کرد.  

عضو شورای تهران خاطر نشان کرد: اصل تسریع مندرج در مجوز بانک مرکزی به هر یک از بانک های عامل، جهت انتشار اوراق، بانک ها موظف به واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق به حساب شهرداری تهران نزد خزانه بودند که این امر متاسفانه با پیگیری های مکرر مدیریت شهری از سوی بانک آینده به مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان تا کنون محقق نشده است.

وی یادآور شد: اصل قول داده شده به مردم شهر تهران این بود که در شش ماهه دوم سال ۹۸ هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود که به دلیل عدم دریافت منابع مورد اشاره تنها سه ایستگاه مترو در این دوره زمانی به بهره برداری رسیده است.

عضو شورای شهر تهران طی تذکری به رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: امروز بانک آینده مسئول عدم توسعه مترو و تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران شریف و مهندسان زحمتکش پروژه توسعه مترو است.

شهردار تهران، جوانان را در اولویت انتصاب قرار دهد

«حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران هم گفت: این روزها بیم این می رود که بعضی از افراد که در شرف بازنشستگی هستند و ممکن است در مسئولیت هایی منصوب شوند و در واقع این انتصاب  ثبات مدیریتی را به خطر بیاندازند.

وی افزود: از شهردار تهران انتظار دارم که در مورد تمام انتصابات شان این مولفه را رعایت و کسانی را منصوب کند که کمتر شش ماه به پایان بازنشستگی شان نمانده باشد و از این بابت حتماً جوانان را در انتصابات شان در اولویت قرار دهند.

همچنین «زهرا صدر اعظم نوری» گفت: امسال با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده اقتضا می کند به منظور حفظ جان شهروندان این سنت حسنه کنار گذاشته شود و از حضور در آرامستان ها اجتناب شود.

نوری ادامه داد: از همه شهروندان صمیمانه تقاضا می کنم به آرامستان ها مخصوصا بهشت زهرای تهران نروند.

عضو شورای تهران ادامه داد:  از مدیریت سازمان بهشت زهرا می‌خواهم تمهیدات لازم را اتخاذ و ورودی های بهشت زهرا (س) را مسدود کنند و فقط امکان ترددهای ضروری فراهم شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم  همه شهروندان فهیم ویروس کرونا  را جدی گرفته و بیش از گذشته در خانه بمانند تا این ویروس هرچه سریعتر از کشور و شهرمان رخت بر بندد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.