به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، مهدی یوسفی جمارانی روز دوشنبه در جلسه ستاد پدافند زیستی پیشگیری از ویروس کرونا گفت: این شهرستان به دلیل نزدیکی و مجاورت با تهران و مازندران به عنوان دو کانون بزرگ شیوع بیماری کووید ۱۹ نیازمند تشدید فعالیت‌ها و نظارت‌ها و تشدید ارتقای سلامت بهداشتی خانواده است.

وی بر بسیج همگانی برای جلوگیری از شیوع بیماری به عنوان یک راهبرد با عزم مردمی تاکید کرد و افزود: ویروس کرونا دامنه انتقال و ماندگاری بالایی دارد لذا باید سطح آموزش همگانی را با اطلاع رسانی و تقویت فرآیند آگاهی بخشی ارتقا داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اطلاع رسانی باید به نحوی باشد که رعایت اصول بهداشتی و تقویت عزم مردم برای ترویج بهداشت فردی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

یوسفی جمارانی بر ضرورت تداوم ضدعفونی و گندزدایی محیط‌های شهری و روستایی و نظارت بر واحدهای صنفی که خدمات مستقیم به مردم ارائه می دهند تاکید کرد و گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه به خوبی انجام شود با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود و از بین رفتن این ویروس به اهتمام جدی مردم بستگی دارد وهمدلی ملی در این زمینه یک ضرورت است.

بر اساس این گزارش، تامین اقلام بهداشتی و ضد عفونی مورد نیاز، مدیریت رستوران ها و فروشگاه‌ها و مجتمع‌های اداری، تعیین ساعت کار برای اصناف و بازاریان، نظارت بر تردد خودروهای عبوری در سطح شهر و جلوگیری از اجاره واحد های مسکونی به مسافران از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت قرار دارد. این شهرستان مرز میان استان تهران و مازندران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.