حمیدرضا حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تحقیقات این طرح از سوی جهانگیر درویش(سازنده ورزشگاه تختی) با همکاری گروه شرکت سازنده فرانسوی انجام شده که تا کنون ۲ آزمایش فرا صوت و فرا مغناطیس بر روی کابل و مهاربند(بادگیر) در جهت میزان پایداری و استحکام آن صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این مطالعات اولیه منجر به اجرای تعمیرات و بازسازی کل سازه ورزشگاه تختی خواهد شد خاطرنشان کرد: برای بازسازی و تعمیر کابل های مجموعه ۱۰ میلیارد تومان از طریق وزارت ورزش اختصاص یافته است.

مدیر مجموعه ورزشی تختی همچنین در خصوص اینکه برای بازسازی چمن و تاسیسات دیگر مجموعه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: امیدواریم با اختصاص این منابع مالی از ابتدای سال آینده تعمیر و تجهیز مجموعه ورزشی تختی انجام تا شاهد استحکام پایداری هر چه بهتر آن باشیم.

به گفته حسین پور با توجه به شیوه ساخت و کیفیت مواد آن تنها بازسازی کابل های مجموعه با شرکت های خارجی میسر است.

۱۷ هکتار از مساحت مجموعه تختی در اختیار مترو پایتخت

وی بیان کرد: طبق تهاتری که وزارت ورزش با شهرداری تهران داشتند، ۱۷ هکتار از مجموعه به صورت تهاتر برای ساخت و تکمیل خط هفت مترو واگذار شد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی اظهار کرد: هم اینک حفاری کامل تونل و حدود ۴۰ درصد از ساخت ایستگاه مترو تکمیل شده است.

عملیات ساخت خط هفت مترو به طول ۲۷ کیلومتر و شامل ۲۲ ایستگاه از میدان کتاب(سعادت آباد) آغاز و تا ورزشگاه تختی در شرق پایتخت(افسریه) ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی باشگاه فوتبال نفت تهران به این مجموعه ورزشی خبرداد و گفت: این میزان بدهی مربوط به سنوات گذشته نفت در قبال  میزبانی های خود در لیگ برتر فوتبال از مجموعه ورزشی تختی بوده است.

حسین پور با اشاره به اینکه برای دریافت طلب خود از مجموعه نفت از طریق قضایی پیگیر آن هستیم افزود: هم اینک از باشگاه نفت شکایت کرده ایم تا بدهی خود را دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: تنها آکادمی رده پایه(نونهالان) تیم استقلال و پرسپولیس در مجموعه تختی فعالیت دارند که از طریق ماده ۸۸ اداره کل ورزش استان(اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی) واگذار شده است.

مجموعه تیم نفت تهران به عنوان یکی از نمایندگان استان تهران در لیگ برتر فوتبال به علت بدهی و ضعف مدیریتی، ۳۰ مهرماه ۹۷ منحل شد.

ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش ۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر است که در سال ۱۳۵۴ به صورت سازه ای کابلی ساخته شد.  
این ورزشگاه مساحتی بالغ بر ۱۰۵هکتار دارد که در مسیر اتوبان افسریه(شرق تهران) واقع شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.