پانزدهم اسفند مصادف با "روز درختکاری " نهال‌های سبز سواربروانت‌ها  راهی  فازهای جدید مسکن مهر شدند تا سرسبزی و نشاط را برای مهر نشینان پردیس به ارمغان بیاورند.

ارمغانی که این روزها نهالی نوپا و نورس است و با گذشت سالیان چتر گستر و آرامش بخش ساکنان حال و آینده خواهد بود تا در سایه درخت‌ها دمی بیاسایند و دعاگوی بانیان کاشت نهال های نورس امروز و درخت های سایه گستر فردا باشند.

امروز صبح بر اساس اطلاع رسانی قبلی، مهرنشینان یکی پس از دیگری برای دریافت نهال بیرون آمدند و ظاهرا ویروس کرونا موفق به خانه نشین کردن آنها نشده است.

حاج مریم ۷۵ سال دارد ساکن فاز ۸ است و به خبرنگار ایرنا گفت: خداوند به من و همسرم ۵ فرزندعطا کرده است و ما به شکرانه تولد هر فرزند یک درخت کاشتم و به آنها توصیه کردم تا برای هریک از فرزندان خود یک درخت بکارند، شرمگینانه می خندد ومی گوید تا الان ۵۰ درخت برای هر یک از فرزندان،نوه‌ها و نتیجه‌هایم کاشتیم.

داوود عطایی ۵۰ ساله که دستکش در دست و ماسک بر صورت برای دریافت نهال بیرون آمده گفت: حالا که به دلیل شرایط موجود در منزل هستیم لااقل با کاشت چند اصله نهال مفید باشیم و برای کاشت نهال‌های بیشتراعلام آمادگی می کند.

فاطمه یک شهروندپردیسی گفت: چند وقت پیش پیکر مطهر دو شهید گمنام را به فاز ۸ مسکن مهر پردیس  آوردند، این دو شهید معزز برای ما خیر و برکت و آبادانی به همراه آوردند و برای زنده نگهداشتن یاد شهدا نهال‌های اهدایی را در جوار مزار مطهر آنها می کارم.

مراسم کاشت درخت در پانزدهم اسفند ماه امسال در شهرستان پردیس با حضور عبدالعظیم رضایی فرماندار، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه و سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران در فاز ۸ مسکن مهر پردیس و در جوار شهدای گمنام این فاز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اهدای ۳ هزار اصله نهال به مهرنشینان پردیس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح" استقبال از بهار " در آستانه سال ۹۹،  سه هزار اصله نهال خریداری و به نسبت جمعیت هر فاز به رایگان در اختیار ساکنان مسکن مهر قرار داده شد.

مهدی هدایت اظهار داشت: توسعه همه جانبه فضای سبز در فازهای جدید مسکن مهر را با توجه به تاکید محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در دست اقدام و اجرا داریم و طرح جامع فضای سبز در فازهای مختلف پردیس در حال تدوین است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در طرح درختکاری، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز نیاز به مشارکت مردم دارد و به همین منظور امسال نهال‌های مثمر را به ساکنان اهدا کردیم تا شهروندان با نگهداری از آنها احساس تعلق خاطر بیشتری به محل سکونت  خود پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید پردیس اضافه کرد: نهال‌ها امروز در پارک بنفشه فاز۸، مدرسه اجتماع محور فاز۸، زون ۵ فاز ۱۱ در اختیار ساکنان قرار گرفت ومراسم کاشت نهال علاوه بر فاز ۸ در  مقابل مسجد المهدی فاز ۵ نیز برگزار شد.

امام جمعه شهرستان پردیس در این مراسم با تاکید بر اهمیت کاشت درخت اظهار داشت: کاشت نهال و غرس درخت رشد و پویایی را در زندگی را به ما می آموزد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی گفت: بنا بر فرمایش امام صادق (ع) کاشت درخت صدقه جاریه است و منفعت آن برای افراد تداوم دارد.

وی ادامه داد: نعمت هوای پاک و رفع آلودگی و دوری از بیماری با کاشت درخت به ما ارزانی می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.