محمدرضا محبوب فر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استرس، اضطراب و ترس مستقیم بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر گذاشته و موجب ضعف سیستم بدنی و در نتیجه غلبه ویروس کرونا بر بدن انسان می شود.
وی افزود: مهمترین اصل در زمینه مقابله با ویروس کرونا، حفظ خونسردی و سپس رعایت بهداشت فردی و محیطی است.
عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران خاطرنشان کرد: ابتلا به ویروس کرونا در واقع بروز سرماخوردگی سطحی بوده که این بیماری در گروه های حساس می تواند کشنده باشد.
وی خاطر نشان کرد: افراد بدانند پس از طی دوره یک تا سه ماهه این ویروس فروکش خواهد کرد و اوضاع وخامت خارج می شود. 
محبوب فر ضمن رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و حفظ خونسردی تاکید کرد: بزرگ نمایی ویروس کرونا زمینه ساز ابتلا به آن است چرا که فقط ترس و وحشت و در نتیجه ضعف بدنی افراد را بر جامعه حاکم می کند.
کارشناس و متخصص مدیریت بحران ادامه داد: ویروس کرونا در واقع تکامل یافته ویروس آنفلوانزا بوده و جای هیچ گونه ترس و نگرانی ندارد.
وی با بیان اینکه مردم بدون ضرورت از منزل خارج نشوند، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه، خودشان و خانواده هایشان را قرنطینه کرده و از منازل خود خارج نشوند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.