به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، کمیته پیشگیری از کرونا در مراکز تحت پوشش سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با تصویب ۱۷ بند برای کاهش آسیب و پیشگیری‌های لازم در این خصوص کار خود را آغاز کرد. 

بر اساس مصوبات این کمیته، مراکز نگهداری ویژه برای مددجویان زن و مرد مشکوک به ویروس کرونا برای نیاز در زمان اضطرار تعیین و تجهیز می‌شود. 

آزمایش غربالگری کارکنان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا نیز طی ۲ روز انجام شده است.

همچنین از روزهای اولیه شیوع این ویروس تمهیدات لازم برای کنترل و ارزیابی دمای بدن کارکنان و ارباب رجوع در مبادی ورودی ساختمان‌های تحت پوشش سازمان رفاه شهرداری صورت گرفته است. 

تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز، تهیه تب‌سنج دیجیتالی و توزیع در مراکز اصلی تحت پوشش سازمان، ضدعفونی ساختمان‌های تحت پوشش سازمان بر اساس نوع فعالیت آنها از  مصوبات این کمیته است. 

جلب مشارکت‌های اجتماعی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت‌ها در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و تعامل با اداره کل سلامت برای استفاده از ظرفیت آن اداره برای آموزش پرسنل مراکز از دیگر مصوبات مهم کمیته کرونا سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.

همچنین بر اساس این مصوبه ۱۹ مددسرا، ۲ سامان‌سرا و ۲۴ مرکز پرتو زیر مجموعه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) درچین شیوع یافت، تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر را در دنیا آلوده و مبتلا کرده است. از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت این بیماری از دست داده‌اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ تاکنون دو هزار و ۳۳۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۷۷ نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و  ۴۳۵ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.