مسعود ثقفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بخش نامه‌ای که روز گذشته به مدارس شهر تهران ابلاغ شد، تمامی مدارس موظف به بازگشایی و فعالیت هستند.

وی گفت: در طول ساعاتی که در آن بخشنامه اعلام شده یعنی از ساعت ۸ تا ۱۲ باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری در مدرسه حضور داشته باشند و به ادامه روند آموزشی بپردازند.

ثقفی با اشاره به اینکه آموزش در مدرسه تعطیل بردار نیست، افزود: در شرایط حاضر همه افراد جامعه درگیر مقابله با بیماری کرونا  هستند و مسائل مربوط به آن همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است اما وظیفه مدارس به عنوان پایگاه آموزشی، ادامه فعالیت است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: به دلایل شرایط خاصی که در آن قرار داریم متاسفانه امکان حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس نیست اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان یک فرصت استفاده کرده، به روش‌های نوین آموزشی دست پیدا کنیم و از آنها بهره‌مند شویم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مدیران و دبیرانی که با بهره مندی از امکانات، تکنولوژی‌های روز و روش‌های نوین، روند آموزشی را ادامه می‌دهند، اظهارداشت: زمانی که این کار به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی مدرسه انجام شود، خوب است.

ثقفی درباره نگرانی خانواده‌ها از ایجاد وقفه و تعطیل شدن روند آموزشی فرزندانشان با توجه به تعطیلی‌های اخیر گفت: مدارس همه روزه با حضور حداقل ۲ نفر از مسئولان؛ مدیر، معاون و یا هر فردی به صلاحدید مدیر به کار عادی خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، مدرسه را پایگاه بزرگ اجتماعی دانست و افزود: نباید از این ظرفیت غافل شویم. مدارس در این شرایط مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین روند آموزشی را ادامه دهند و امیدواریم که تمامی مدیران این روند را به خوبی مدیریت کرده و وظیفه راهبری آموزشی خود را انجام دهند.

وی درباره وضعیت بهداشتی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: با توجه به اینکه ۱۰ روزی است که هیچ دانش‎‌آموزی در مدرسه حضور نداشته، نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند اتاق‌های خود را ضدعفونی کنند.

ثقفی درباره زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی‌های اخیر گفت: اینها مباحثی قانونی است که در زمان مقرر در باره آن بر اساس قانون بررسی، تصمیم‌گیری و اعلام نظر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدارس استان و شهر تهران از چهارم تا ۱۴ اسفندماه به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

 بیش از ۲ میلیون دانش آموز در ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه در استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد، حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و۲۰۰ مدرسه شهر تهران فعالیت دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تا روز گذشته یکهزار و ۵۰۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۹۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.