به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد روز دوشنبه با اعلام اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار، مرکز مهم توزیع فرآورده‌های کشاورزی است، اعلام کرد: علاوه بر میوه و تره بار تهران، محصولات کشاورزی مورد نیاز استان‌های همجوار و بسیاری از نقاط کشور نیز از این محل تامین می‌شود.

در این ارتباط، مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار نیز با اشاره به اینکه عملیات ضد عفونی کردن این مجموعه از روز سوم اسفند آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: البته در این عملیات، ورودی‌ها و خروجی‌های میدان مرکزی و باسکول‌ها، داخل سالن‌های فروش بار و فضاهای مشاع و مشترک و ساختمان‌های ستادی و دفاتر اداری آن بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ضد عفونی می‌شود.

سعید سالاری با بیان اینکه در هر شبانه روز، بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین به میدان مرکزی میوه و تره بار رفت و آمد می‌کند و ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تردد روزانه نیز در این مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و حفظ بهداشت محیط در این مجموعه بزرگ و پر رفت و آمد از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است، میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان پایانه مهم تامین و توزیع انواع میوه و سبزیجات و صیفی‌جات جمعیت ۹ میلیون نفری کلان شهر تهران و میلیون‌ها نفر از شهروندان ساکن در سایر شهرها و استان‌های کشور، از وسعتی بالغ بر ۲۷۰ هکتار برخوردار است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز ۱2 اسفند تعداد کل مبتلایان قطعی به یک هزار و 501 نفر، فوتی‌ها به ۶۶ نفر رسیده و ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته است.

در این مدت مسئولان وزارت بهداشت به صورت کرات بر لزوم استفاده از اقلام بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی کننده و دستکش و شستشوی مداوم دست ها تاکید کرده اند و بارها خواستار خودداری مردم از خروج از منزل شده اند تا به این طریق از سیر صعودی شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

به همین منظور نیز طی دو هفته گذشته فعالیت تمامی دانشگاه ها، مراکز آموزشی و مدارس در اغلب استان های کشور تعطیل شده است و مسئولان امور شهری نیز اقدام به ضد عفونی مستمر اتوبوس ها و قطارهای مترو کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.