به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع اظهارداشت: ۲ هزار و ۶۸۹ دستگاه اتوبوس در پایتخت یعنی تنها ۴۶ درصد ناوگان به سن فرسودگی نرسیده‌اند.

 وی گفت: به ازای هر پنج دستگاه اتوبوس سالم، ۶ دستگاه اتوبوس فرسوده داریم.

ترفع با بیان اینکه چاره ای نداریم، جز آنکه شاهد مراجعه روزانه بخشی از اتوبوس‌های فرسوده به تعمیرگاه برای انجام تعمیرات اساسی و جزیی باشیم، تصریح کرد: البته به همکارانم در بخش فنی و به مسئولان شرکت‌های خصوصی تاکید شده است که زمان توقف اتوبوس‌ها در تعمیرگاه‌ها را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: به استناد استانداردهای جهانی به ازای هر یکهزار نفر شهروند یک دستگاه اتوبوس مورد نیاز است و براین اساس پایتخت نیازمند ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس است.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت ثابت ۹ میلیون نفری آن و بدون احتساب جمعیت دو سه میلیون نفری شناور این کلان شهر، حداقل به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

ترفع افزود: از استانداردهای جهانی فاصله داریم اما همکارانم، تمام توان خود را به کار گرفته‌اند و با حداکثر ظرفیت در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهارداشت: ناوگان اتوبوسرانی تهران از معدود دستگاه‌های خدمت‌رسان است که ۲۴ ساعته و به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

ترفع گفت: با وجود همه محدودیت‌های موجود، تمام تلاش خود را  به عمل آورده‌ایم تا به رغم افزایش قابل توجه مسافران اتوبوس بعد از اصلاح قیمت بنزین، از طریق کار و فعالیت مضاعف، کاستی‌ها و کمبودهای موجود را تحمل کرده و تا جای ممکن، پاسخگوی استقبال روز افزون شهروندان از ناوگان اتوبوسرانی تهران باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.