زینب نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به جمعیت قابل توجه شهروندان در سطح شهر تهران و استفاده از ناوگان حمل و نقل و مراکز مختلف شهرداری، این نهاد برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در پایتخت، اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی زیرساخت‌های شهرداری تهران در حوزه آموزش برای مقابله با بیماری کرونا را مناسب و خوب عنوان کرد و افزود: مهمترین کار این نهاد ارائه آموزش‌های مجازی، حضوری و اطلاع رسانی عمومی است.

نصیری با اشاره به آموزش‌های خودمراقبتی به شهروندان تاکید کرد: شهروندان باید راهکارهای پیشگیری و درمانی را براساس آموزش‌های ارائه شده در نظر گرفته و اجرا کنند.

وی بیان کرد: به محض اطلاع از شیوع بیماری کرونا، ستادی در شهرداری تهران تشکیل و جلسات متعددی در این رابطه برگزار و اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان نماینده و نهاد هماهنگ کننده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: وزارت بهداشت، نهاد سیاستگذار و متولی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا است و اداره کل سلامت به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده، محتوا و تولیدات مربوطه در این حوزه را از طریق تعامل با این وزارتخانه تهیه و تدوین می‌کند.

نصیری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران به عنوان مسئول هماهنگی و فرماندهی این نهاد درخصوص مسایل مربوط به کرونا تعیین شده گفت: مدیریت بحران موظف است مسایل مربوط به این بیماری را در داخل و خارج از شهرداری کنترل کند.

وی با اشاره به ابلاغ شماره یک شیوه‌نامه پیشگیری از بیماری کرونا توسط اداره کل دفتر شهردار تهران به تمامی معاونان و مدیران کل سازمان‌های تابع اظهارداشت: در این شیوه نامه سرفصل‌ها و سیاست‌های کل شهرداری ابلاغ شده است و تمامی کارکنان باید اقدامات مربوطه را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار قرار دهند.

ابلاغ دستورالعمل کنترل بیماری کرونا به سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ابلاغ دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا به تمامی پرسنل تحت پوشش واحدهای سازمانی، کارگران، پیمانکاران و زنجیره‌های تامین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی و حضوری برای تمامی پرسنل و گروه‌هایی که با شهرداری همکاری می‌کنند را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

نصیری با اشاره به توصیه و تاکید بر رعایت اصول اولیه بهداشتی و طراحی و ارائه بروشورهای آموزشی با موضوع راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا به رانندگان اتوبوس، تاکسی، کارکنان میادین میوه و تره بار و گرمخانه‌ها گفت: تمامی سطوح مترو، اتوبوس‌ها، خودروهای گشت سازمان خدمات اجتماعی گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به تهیه محتوای آموزشی با همکاری وزارت بهداشت با موضوع اطلاع‌رسانی و کنترل بیماری کرونا و نصب آنها در تمامی سطح شهر تهران در قالب پوسترها، بنرهای تبلیغاتی، عرشه پل‌ها و در مترو و اتوبوس افزود: اکثریت فضای تبلیغاتی شهرداری تهران به آموزش و آگاهی بخشی به بیماری کرونا و مقابله و پیشگیری از این بیماری اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل و شیوه‌نامه‌های اختصاصی برای سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران همچون سازمان ورزش، سازمان خدمات اجتماعی، میادین، اتوبوسرانی، پایانه‌ها، بهشت زهرا(س)، تاکسیرانی و ساماندهی مشاغل برای مقابله با بیماری کرونا تدوین و در اختیار آنها قرار داده شده است.

نصیری گفت: با ابلاغیه معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، ثبت اثر انگشت کارکنان این نهاد به دلیل حفظ سلامت و رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

وی افزود: همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به دستورالعمل ارسالی نیز تمهیداتی را برای مقابله با این بیماری در مراحل جمع آوری و دفن زباله در ایستگاه‌های مربوطه در نظر گرفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: غربال و کنترل افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و موارد مشکوک در سامانسراها و گرمخانه‌ها در دستور کار سازمان خدمات اجتماعی قرار گرفته است.

نصیری بیان کرد: درمان افراد مشکوک به بیماری کرونا برعهده وزارت بهداشت است و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران به خصوص مترو و گرمخانه‌ها در صورت مشاهده موارد مشکوک باید موارد را با هماهنگی اورژانس به مراکز بهداشتی ارجاع دهند.

وی اظهارداشت: تمامی نشست‌ها و همایش‌های عمومی در سطح مناطق شهرداری تهران برای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان لغو شده است.

بیماری کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۴۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به هشت نفر رسیده است.

کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.