بابک فرزین نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، حفظ سلامت کارکنان مراکز درمانی به‌ویژه مراکز قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا در قم را اولویت این دانشگاه دانست و افزود: تمام لوازم حفاظتی برای کارکنان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین شده است.

وی با تاکید بر تلاش دانشگاه علم پزشکی قم برای کنترل و کاهش افراد مبتلا به کرونا گفت: موثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت شخصی توسط مردم است، چراکه با رعایت موارد بهداشتی بیش از ۸۰ درصد از ابتلا به این بیماری می‌توان پیشگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: به‌منظور مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی قم، روزانه این مراکز چندین بار ضدعفونی می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که هر نوع بیماران تنفسی ابتلا به ویروس کرونا نیست، اظهار داشت: بهترین اقدام پیشگیرانه استفاده از لوازم شخصی مانند خودکار در اماکن عمومی همچون بانک‌هاست. هر مقدار این شخصی‌سازی وسایل و رعایت موارد بهداشتی بیشتر رعایت شود، احتمال ابتلا به این بیماری به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

فرزین نیا، ادامه داد: به‌منظور ضدعفونی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان، هماهنگی‌های لازم با شهرداری قم انجام‌شده است و مراحل ضدعفونی وسایل نقلیه به‌صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به کمک دانشگاه علوم پزشکی قم آمده است و با تمهیدات صورت گرفته هیچ‌گونه کمبود دارویی در استان جود ندارد.

در پی فوت چهار بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا روز دوشنبه هفته جاری تعطیل‌شده است.

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی ازجمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.