به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هیأت داوران پس از بررسی ۸۴۶ طرح ارسالی از ۳۷۹ نفر شرکت‌کننده و با درنظر گرفتن ویژگی‌های هنری، نوآورانه، خلاقانه بودن و ارتباط طرح‌های ارائه شده با موقعیت‌های شهری، ۳۱ طرح  از ۳۱ هنرمند را برای اکران در شهر انتخاب کردند.  

بر اساس این گزارش، اعلام اسامی منتخبین در این مرحله به منزله انتخاب قطعی نبوده و پذیرش نهایی طرح های فوق منوط به بررسی و نهایی شدن مبلغ اجرایی توسط کارگروه قیمت گذاری و همچنین جانمایی مناسب اثر است.

گفتنی است، آثار منتخب پس از بررسی های کارشناسی و توافق نهایی با هنرمند طی عقد قرارداد اجرا می شود. حضور و مشارکت مستقیم هنرمند در فرایند اجرای اثر در فضای شهری مورد تاکید است. رعایت مقررات عرفی و حرفه ای در رویدادهای سازمان زیباسازی، به ویژه عدم تعارض با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است. رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان مورد تاکید برگزار کننده است.  

از نکات مهم و مورد تاکید در "پنجمین سالانه هنرهای شهری تهران- بهارستان۹۹" این است که کپی بودن اثر در هر مرحله  علاوه بر حذف تمامی آثار شرکت کننده از بهارستان ۹۹، مشمول محرومیت های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان های سازمان زیباسازی خواهد بود.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنی  http://www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

پنجمین سالانه هنر شهری تهران «بهارستان» فرصتی است برای خلق آثار متنوع شهری و برپایی جشنواره هنری که لباس زیبا، رنگین و خلاق بر اندام پایتخت؛ پیش از این از هنرمندان دعوت شده بود تا با ارائه طرح و پیشنهادات خود در این رویداد هنری شرکت کرده و سهمی در اهدای زیبایی به شهروندان و مسافران نوروزی ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.