به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار استانداران استان‌های او دو سن و ایولین فرانسه و هیئت همراه با ایشان به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان پرداخت و اظهار داشت: اصفهان شهری است که به نصف جهان شهرت دارد و این شهر تاریخی با سابقه 10 هزار ساله، 4 بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

وی اصفهان را جزء 10 شهر دیدنی دنیا خواند و افزود: استان اصفهان بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و بیش از 100 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، گفت: صنایع نظامی، هسته‌ای، فولادی و هوایی در استان اصفهان مستقر هستند و به همین دلیل این استان یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش کشاورزی جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: این استان بعد از تهران بیشترین آمار دانشگاه‌های معتبر، دانشجویان و اساتید را دارد.

زرگرپور افزود: اصفهان با جاذبه‌های میراثی و طبیعی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و گردشگران از 86 کشور به این استان سفر می‌کنند و در کنار آن مسئولان و مقامات کشورهای خارجی نیز علاقه‌مند هستند که در سفر به ایران از اصفهان دیدن کنند.

وی به سفر هیئت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فرانسه به اصفهان اشاره کرد و افزود: شما به استانی سفر کرده‌اید که از یک طرف یک تمدن قوی 10 هزار ساله دارد و از طرف دیگر هم بیشترین صنعت کشور در این استان مستقر است و اصفهان استانی دانشگاهی با جاذبه‌های طبیعی و میراثی بسیار خوبی است.

استاندار اصفهان افزود: معتقدیم که اگر روابط بین بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برقرار شد، ارتباط بین کشورها نیز نزدیکتر خواهد شد و باید بستر را برای ارتباط قوی‌تر اتاق های بازرگانی فراهم کنیم و می‌توانیم در سطح دولتی هم ارتباطات فرهنگی را به خوبی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: برای گسترش همکاری و ارتباط علمی میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه اصفهان و فرانسه آماده‌ایم.

زرگرپور خاطر نشان کرد: اصفهان علاقه مند به ارتباط با استان‌های فرانسه است و معمولا هفته فرهنگی اصفهان را در پایتخت کشورها برگزار می‌کنیم که این هم یک نوع ارتباط فرهنگی قوی خواهد بود و برای برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در فرانسه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گردشگر به اصفهان را دارند، اظهارداشت: معتقدیم که این تعداد می‌تواند افزایش پیدا کند و اینکه در روابط بین اتاق‌های بازرگانی موضوع توریسم و گردشگری دیده شده است بسیار خوب خواهد بود.

رئیس استان‌های ادو دونس فرانسه نیز در این دیدار اظهارداشت: 24 ساعت زمان بسیار کمی است که زیبایی‌ها و شاهکارهای فرهنگ اصفهان را ببینیم ولی همین مدت کافی است که عاشق این شهر زیبا شد.

وی با اشاره به هیئت همراه خود در این سفر اظهار داشت: این هیئت پتانسیل بالایی اقتصادی در فرانسه دارد و رئیس اتاق بازرگانی پاریس که بزرگترین اتاق بازرگانی دنیا است در ایران حضور دارد.

پاتریک دووجیان افزود: دو استان او دو سن و ایولین پویاترین و قوی‌ترین استان‌های فرانسه از لحاظ اقتصادی هستند هدف ما ایجاد روابط بسیار محکم با ایران و به خصوص با اصفهان است.

وی با بیان اینکه فرانسه از دوستان قدیمی و واقعی ایران است، گفت: روابط ایران و فرانسه بسیار تاریخی و قدیمی است و یک منطق تاریخی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد و این اراده را داریم با ایران در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم و پس از برجام این روابط قوی‌تر شده است.

رئیس استان‌های ادو دونس فرانسه با اشاره به افزایش تعداد توریست‌ها، گفت: کار اینجا تمام نمی‌شود و این فرایند به صورت طولانی مدت ادامه خواهد داشت چرا که اهمیت خاصی برای افزایش روابط با ایران و اصفهان قائل هستیم.

وی گفت: صنعت گردشگری در افزایش شناخت مردم از یکدیگر می‌تواند بسیار مهم باشد و اصفهان در لیست میراث یونسکو قرار دارد و این موضوع حضور گردشگران را می‌تواند توجیه کند.

دووجیان با بیان اینکه دو کشور ایران و فرانسه از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند، افزود: این دو کشور بسیار با نفوذ هستند و نقش بسیار مهمی را در برقرای صلح ایفا می‌کنند.

وی خواستار سرمایه گذاری در بخش ساخت هتل شد و افزود: ساخت بناهای تاریخی و مرمت هنرمندانه آن نشان از توانمندی اصفهانی‌ها در ساخت بناهای منحصر به فرد است .

رئیس استان‌های ادو دونس فرانسه گفت: اصفهان و استان‌های که امروز مسئولان آن به این استان سفر کرده‌اند می‌تواند با یکدیگر روابط فرهنگی و نمایشگاه‌های فرهنگی متقابل برگزار کنند.

وی گفت: در جلسه مشترک با اتاق بازرگانی استان اصفهان در جهت ارتقای گردشگری این استان تصمیم گیری شد و فرانسه می‌تواند در این رابطه برنامه‌هایی در زمینه توریسم و آموزش برگزار کند.

پیر بدییر گفت: فرانسه می‌تواند در بخش آموزش‌های دانشگاهی با موضوع مدیریت، گردشگری، هتل داری و آشپزی از اصفهان دانشجو پذیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی پاریس نیز گفت: همواره روابط محکم و دوستانه میان دوکشور برقرار بوده است که از آن جمله می‌توان گفت که ما پذیرای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو بودیم و دوم اینکه قرن‌ها پیش روابط دیپلماتیک بین ایران و فرانسه در ورسای شکل می‌گیرد این نشان دهنده دوستی میان دو کشور ایران و فرانسه است.

ژان کلود کاریلس افزود: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاهی با عنوان از ورسای تا اصفهان و یا از اصفهان تا ورسای را در این محل که بسیار گردشگری است برگزار کنیم که اگر ایران موافقت کند این نمایشگاه را بازگشایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 613724
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.