کرونا ویروس که از اواخر هفته گذشته در ایران مشاهده شده و ۲ نفر را در قم به کام مرگ کشاند؛ نتوانست در شور انتخاباتی مردم تهران تاثیر داشته باشد و مردم را از حضور در پای صندوق های رای باز دارد.

شهروندان تهرانی در حالی که از ماسک های بهداشتی و دستکش استفاده می کنند، در پای صندوق های رای حضور یافته اند و با حوصله اسامی سی نفر از نامزدهای مورد نظر خود را برگه تعرفه می نویسند و درون صندوق می اندازند.
  
شهروندان در شمال تهران بیشترین کسانی هستند که برای حضور در پای صندوق ها از ماسک بهداشتی استفاده می کنند.
«محمد اصلاحی» جوان رای دهنده ای است که رای خود را در آستان مقدس امامزاده صالح(ع)  تجریش به صندوق انداخته است؛ ‌ او می گوید: بسیاری از شهروندان در شمال تهران از ماسک استفاده کرده اند و در صف رای دادن حضور دارند.

او می گوید: بیماری کرونا و مشاهده آن در ایران باز هم نتوانست مانع مردمی شود که قصد دارند در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

«فریده ابراهیمی» شهروند دیگری است که در منطقه ۸ تهران ساکن است و برای رای دادن به دبیرستان برهانی این منطقه آمده است؛ او می گوید:‌ ابتدا تردید داشتم که از منزل خارج شوم؛ نگران بودم که در شعب اخذ رای ویروس کرونا باشد، ‌ اما خوشبختانه در محل اخذ رای همه چیز عادی است و من هم بدون دغدغه رای دادم.

او اظهار داشت: سایر شهروندان هم بدون نگرانی در پای صندوق ها بودند و رای خود را به صندوق می انداختند.

«حسن خانی» هم مرد مسنی است که برای رای دادن در ساعت های اولیه اخذ رای در شرق تهران پای صندوق های رای حاضر شده است؛ او می گوید : از روزهای گذشته درباره اینکه افراد مسن بیشتر به بیماری کرونا مبتلامی شوند؛ اخباری شنیده ام اما این موضوع مانع نمی شود که از حق خود برای رای دادن چشم پوشی کنم.

وی تاکید دارد که مردم تهران باید افراد اصلح را انتخاب کنند و بتوانند قدمی برای داشتن آینده ای بهتر برای کشور بردارند.

«طاهره امینی» هم خانم خانه داری است که برای رای دادن به مسجد النبی تهران رفته است، او می گوید:‌ ویروس کرونا هر چقدر هم قوی باشد اما نمی تواند در اراده مردم ما تاثیری داشته باشد.

به گفته وی؛ وزارت بهداشت و متولیان امر باید برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و مردم هم باید به مسئولان خود اعتماد کرده و تحت تاثیر اخبار بیگانگان در این خصوص قرار نگیرند.

او می افزاید:‌ رای مردم تهران با داشتن ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی بیشترین تاثیر را در چینش مجلس دارد و بیشترین کرسی در مجلس شورای اسلامی متعلق به مردم تهران است و باید تلاش کنند که بهترین افراد را به مجلس بفرستند.  

همچنین انوشیروان بندپی، استاندار تهران صبح امروز جمعه هنگام آغاز رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان تهران گفت که به دلیل رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، استفاده از استامپ هنگام رای گیری در شعبات اخذ رای این استان به صورت اختیاری است و الزامی به استفاده از آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد که مردم نگران شیوع ویروس کرونا نباشند اما برای حفظ ایمنی و سلامت مردم در شعب اخذ رای استفاده از استامپ، اختیاری شده است.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ساعتی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت که بر اساس آخرین گزارش های آزمایشگاهی ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران و ۲ نفر در گیلان تایید شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بامداد امروز (جمعه دوم اسفندماه) آغاز شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش‌بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.