نورالله طاهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان شهریار (قدس، ‌ ملارد و شهریار) واجد شرایط رای هستند.

وی ادامه داد: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۲ هزار نفر رای اولی در حوزه این شهرستان وجود دارد که با احتساب سه سال گذشته که سرشماری انجام نشده است به نظر می رسد حدود ۲۰ هزار رای اولی داشته باشیم.

طاهری گفت: جلسات متعددی با مردم، رای اولی ها، سازمان های مردم نهاد و احزاب و گروه های مختلف در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شده است.

فرماندار شهرستان شهریار در خصوص تخلفات تبلیغاتی نیز گفت: تخلفات تبلیغاتی در  این شهرستان محدود است و ستاد امحا برابر قانون با متخلفان انتخابات برخورد می کند.

وی تصریح کرد: شور انتخاباتی در حوزه ملارد، شهریار و قدس امروز نسبت به روزهای قبل کمی پرشورتر بود و پیش بینی می شود در ساعات پایانی تبلیغات افزایش یابد.

طاهری همچنین گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هیات اجرایی در انتخابات حوزه شهرستان شهریار فعال هستند.

وی افرود: عوامل هیات اجرایی انتخابات آموزش های لازم در خصوص برگزاری و امنیت انتخابات را فرا گرفتند و امنیت برای برگزاری انتخابات مهیا است.  

تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۸ صبح فردا یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای به پایان می رسد.

استان تهران در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد که  ۳۰ نفر از آنان را نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تشکیل می‌دهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه آینده دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در استان تهران ۱۷ نفر برای تصدی سه کرسی این استان با یکدیگر رقابت می کنند، این افراد جایگزین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی در مجلس خبرگان می شوند.  

تبلیغات نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان از هفدهم بهمن و مجلس شورای اسلامی از بیست و چهارم بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه سالجاری ادامه دارد.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده است این شهرستان با جمعیتی ۷۴۴ هزار نفر دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.