شکراله حسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از انتشار لیست اسامی نامزدهای انتخاباتی، ۱۱۶ نفر انصراف داده بودند تا تعداد نامزدها در این استان به یک هزار و ۵۷۶ نفر برسد.

وی یادآورشد: پس از انتشار لیست اسامی نامزدها نیز تا دیروز ۱۲۲ نفر دیگر انصراف دادند و به این طریق تعداد نهایی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در استان تهران  به یک هزار و ۴۵۴ نفر رسید.

حسن بیگی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی همزمان در سراسر کشور آغاز شده است، از همه نامزدها خواست از فرصت تبلیغات تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند برای معرفی خود و افزایش شور و نشاط انتخاباتی استفاده کنند.

استان تهران در مجلس شورای اسلامی ۳۵ نماینده دارد که از این تعداد، حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» ۳۰ کرسی و هر کدام از حوزه های انتخابیه «پاکدشت»، «دماوند و فیروزکوه»، «ورامین، پیشوا و قرچک»، «قدس، ملارد و شهریار» و «رباط کریم و بهارستان» یک نماینده دارند.

در حوزه انتخابیه تهران، چهار کرسی نیز برای اقلیت های دینی «کلیمی»، «آشوری و کلدانی»، «زرتشتی» و «ارامنه شمال» پیش بینی شده است که هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

نمایندگان اقلیتهای دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای دو حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه آینده دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در استان تهران ۱۷ نفر برای تصدی سه کرسی این استان با یکدیگر رقابت می کنند.

این افراد جایگزین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی در مجلس خبرگان خواهند شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.