منطقه ۱۱ شهر تهران با داشتن بیش از ۳۲ بنای ارزشمند تاریخی در این منطقه قرار دارد و گردشگران به ویژه در ایام نوروز می توانند با حضور در این منطقه از جاذبه های تاریخی این منطقه از تهران لذت ببرند.

در بین جاذبه های گردشگری این منطقه می توان از خانه های تاریخی (عمارت تیمورتاش، خانه‌ مینایی، خانه امیر بهادر و خانه انیس الدوله، خانه استاد بهزاد، خانه و موزه مقدم)، موزه‌ قرآن کریم، کلیسای شرق آشوری و کلیسای مریم مقدس، یاد کرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ شهرداری تهران روز سه شنبه در خصوص تهیه نقشه گردشگری این منطقه اظهار داشت: با توجه به این که یک چهارم از محدوده منطقه ۱۱ در بافت تاریخی حصار ناصری قرار دارد؛ معرفی هویت و تاریخ این منطقه به شهروندان که نقش مهمی در شکل گیری و قدمت این بخش از شهر تهران دارد.

علی اسماعیل زاده افزود: از همین رو اداره روابط عمومی با تولید نقشه گردشگری منطقه ۱۱ و معرفی ۱۰۵ نقطه گردشگری و تعریف ۵ مسیر گردشگری برای ایام نوروز ۹۹ اقدام کرده است که این نقشه ها در ایستگاه های اطلاع رسانی نوروزی مستقر در سطح منطقه به صورت رایگان توزیع خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:‌ فایل نقشه گردشگری این منطقه از طریق در شبکه های اجتماعی و سایت منطقه ۱۱ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اسماعیل زاده توضیح داد که در این نقشه ۲ مسیر ویژه گردشگری تحت عنوان محور گردشگری خیابان ولی عصر (عج) که به عنوان میراث هویتی و تاریخی تهران مطرح شده است با نقطه مکان های گردشگری و تاریخی معرفی شده و مسیر گردشگری سبز نیز با محوریت دوچرخه های اشتراکی و استفاده از حمل و نقل پاک  برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ افزود: یکی از شاخصه های این نقشه، معرفی جاذبه های گردشگری در زمینه های متنوع از جمله فرهنگی، مثل گالری ها و تماشاخانه ها، جاذبه های تاریخی همچون معرفی موزه های موضوعی که برخی از آن ها به تازگی در منطقه ۱۱ راه اندازی شده است، جاذبه های گردشگری غذا از جمله راسته معجون، قنادی های تاریخی، رستوران ها و قهوه خانه های قدیمی است.

اسماعیل زاده همچنین خاطر نشان کرد : معرفی جاذبه های گردشگری هنری نیز در این نقشه مد نظر قرار گرفته و سینماهای قدیمی و نوستالوژیک شهر تهران که برخی از آن ها هنوز هم در حال اکران فیلم هستند و برخی نیز از رونق افتاده و متروکه شده اند؛ در این نقشه معرفی شده است.

منطقه ۱۱ شهرداری تهران از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه‌آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق‌شناس محدود می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.