دانش‌آموزان رای اولی دیدگاه‌ها، انتقادات و خواسته‌های خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در همایش رای اولی‌ها که با حضور جمعی از فرهنگیان در کانون سمیه شهرری برگزار شد مطرح کردند.

این قشر آینده ساز خواسته دیگری هم داشتند و آن این بود که نمایندگان پس از حضور در مجلس، فرصتی هم به دانش آموزان برای دیدار و گفت و گو بدهند.

در بخشی از برنامه هم، رای اولی سوالات و پرسش‌های متنوع خود در خصوص شرکت در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح عنوان کردند و فرماندار شهرستان ری به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در این همایش با بیان اینکه دانش آموزان نقش موثری در تشویق خانواده هایشان برای حضور در انتخابات را دارند، گفت: دانش‌آموزان اعم از رای اولی‌ها و سایر آنها، جزء قشر تاثیرگذاری در انتخابات به شمار می‌روند.

بهروز نصیری افزود: رای اولی ها با حضور خود در عرصه انتخاباتی با نحوه انتخابات و مشارکت جمعی آشنا شده و در آینده می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان با حضور خود در عرصه انتخابات، حس مسئولیت پذیری و حضور در عرصه های مختلف اجتماعی را تمرین کرده و می آموزند.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اضافه کرد: انتخابات در واقع تعیین سرنوشت کشور است، چرا که با حضور افراد اصلح، تغییراتی موثر در کشور پیش خواهد آمد.

این مسئول ادامه داد: دانش آموزان با توجه به اینکه آینده سازان کشور هستند نباید نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشند بلکه با حضور پرشور و پررنگ خود نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

نصیری خاطر نشان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد دانش آموزان در فضای مجازی مشارکت دارند و بر همین اساس می‌توانند از فعالیت‌ها را در خدمت نیازهای اساسی کشور منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان قشر مرجع جامعه محسوب می‌شوند، گفت: قشر فرهنگیان با توجه به ارتباطات گسترده‌ای که بین دانش آموزان و خانواده یشان دارند، با حضور پرشور و پررنگ خود در انتخابات، نقش موثر و مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در خصوص تعطیلی مدارس در روز شنبه پس از برگزاری انتخابات افزود: تعطیلی مدارس شهرستان ری در اواخر روز جمعه مشخص خواهد شد زیرا تعطیلی مدارس بر اساس انتخاب رای دهندگان و تمدید مهلت رای گیری تعیین می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فرهنگیان در پای صندوق‌های رای حضور دارند و فعالیت می‌کنند نظر آموزش و پرورش بر تعطیلی مدارس بوده که البته تصمیم نهایی با ستاد انتخابات است.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش‌های کهریزک و فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.