مهدی یوسفی جمارانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه رقابتی‌ترین حوزه انتخابیه در شهرستان های استان تهران است و از همه سلایق نامزد تایید شده وجود دارد که مردم می توانند با توجه به گرایش سیاسی خود نامزد مورد نظر خود را انتحاب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط رقابتی و آمادگی در امر برگزاری انتخابات، مشارکت حداکثری و قابل قبولی را در شهرستان های دماوند و فیروزکوه  پیش بینی می کنیم.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه دارای ۳۵ هزار نفر جمعیت است، تصریح کرد: براساس هرم سنی ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای هستند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: انتخابات این دوره از نظم و قانونمندی بیشتری برخوردار است و تمامی نامزدها در مکان های تعبیه شده پوسترها و اقلام تبلیغاتی خود را نصب می کنند به همین دلیل چهره شهر نسبت به دوره های گذشته زیاد مخدوش نشده و نظم و قانونمندی حاکم است.

یوسفی جمارانی در خصوص تخلفات تبلیغاتی نیز خاطرنشان کرد: مواردی در برخی از محلات در خصوص الصاق برخی از طرفداران نامزدها به صورت محدود تبلیغات اقلام تبلیغاتی خود را خارج از محله های قانونی نصب کردند که توسط عوامل شهرداری امحا شد اما تخلف جدیدی در شهرستان فیروزکوه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان امن‌ترین شهرستان استان تهران است گفت: به لحاظ شاخص های در نظر گرفته شده ما از  بهترین وضعیت برخوردار هستیم و مشکلی در برگزاری انتخابات از لحاظ امنیت شهرستان فیروزکوه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: مقدمات اجرایی انتخابات سالم و پرشور فراهم شده و امیدورایم با حضور مردم این شهرستان بتوانیم حماسه دیگری را در تاریخ رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: بیش از هزار نفر عوامل مختلف اجرایی، نظارتی، بازرسان وزارت کشور، نمایندگان نامزدها و محافظان صندوق های آرا به لحاظ قانونی امکان حضور در شعب انتخاباتی را دارند و آموزش های لازم در این خصوص را فرا گرفته اند.

استان تهران در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد که  ۳۰ نفر از آنان را نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات تشکیل می‌دهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه آینده دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در استان تهران ۱۷ نفر برای تصدی سه کرسی این استان با یکدیگر رقابت می کنند، این افراد جایگزین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی در مجلس خبرگان می شوند.  

تبلیغات نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان از هفدهم بهمن و مجلس شورای اسلامی از بیست و چهارم بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه سالجاری ادامه دارد.

شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ است این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان سوادکوه در استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان مهدیشهر در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.